یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون:

محمد اسلامی توانایی توسعه زیرساخت‌های سازمان انرژی اتمی را دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب اسلامی برای ریاست سازمان انرژی اتمی حاوی پیامی است که این سازمان مرتبط با انرژی است و سیاسی و امنیتی نیست.
تصویر محمد اسلامی توانایی توسعه زیرساخت‌های سازمان انرژی اتمی را دارد

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص انتصاب محمد اسلامی، وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت دوازدهم به ریاست سازمان انرژی اتمی توسط رئیسی، گفت: در برخی مواقع در یک حوزه خاص مدیریت موثرتر از تخصص مرتبط است. ممکن است یک کارشناس قوی باشد؛ اما توانایی مدیریت نداشته و در نهایت نیز نتیجه مثبتی را برای سازمان حاصل نکند.

رحیمی مظفری بیان کرد: تحصیلات و سوابق وزیر سابق راه که در حال حاضر رئیس سازمان انرژی اتمی شده است در حوزه توسعه زیرساخت‌های انرژی قطعا می‌تواند موثر باشد؛ رشته عمران با حوزه زیرساخت‌های این سازمان مرتبط است. اما در جزئیات کار وی صاحب نظر نیست.

وی افزود: برخی معتقدند رئیس سازمان انرژی اتمی باید یک شخصیت سیاسی باشد؛ در واقع با اقدام ما آگاهانه انرژی هسته‌ای را در کشور سیاسی و امنیتی می کنیم. متأسفانه در سال‌های اخیر با این سازمان به عنوان یک حوزه مرتبط با انرژی برخورد نشده و با امنیتی کردن آن، مسائل و هزینه جدید برای کشور ایجاد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شرایط فعلی، اسلامی می‌تواند گزینه خوبی باشد. انتخاب وی حاوی این پیام است که سازمان انرژی اتمی یک بخش زیرساختی مرتبط با انرژی است و سازمانی سیاسی و امنیتی نیست.

336359