توانمندسازی ۱۵هزار زن سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده بیان کرد: توانستیم در این چهارسال، علاوه بر توان افزایی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار، تشکل‌هایی را هم برای توسعه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار آموزش دهیم؛ موضوعی که مهم است تا درباره آن جریان سازی شود و پایدار بماند.
تصویر توانمندسازی ۱۵هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش سایت خبری پرسون، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست رونمایی از ۲ فیلم مستند معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با عناوین «اقتصاد زنان و مشاغل خانگی» و «توانمندسازی در سکونتگاههای غیر رسمی» که درباره آنچه طی چهار سال اخیر برای توان افزایی زنان به ویژه سرپرستان خانوار گذشته به تصویر کشیده شده است، افزود: مستندسازی‌هایی که در خصوص عملکرد معاونت ساخته شده فرصتی است تا همگان در جریان کارهای معاونت در چهار سال اخیر در زمینه توانمندسازی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم در تمام برنامه‌های خوبی که با هدف توان افزایی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار انجام شد، از سازمان های مردم نهاد و سایر سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، کشور و کار همکاری بگیریم.

توانمندسازی ۱۵هزار زن سرپرست خانوار در اولویت قرار گرفت

معاون امور زنان و خانواده یادآور شد: خوشبختانه توانستیم در این چهارسال، علاوه بر توان افزایی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار، تشکل هایی را هم برای توسعه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار آموزش دهیم؛ موضوعی که مهم است تا درباره آن جریان سازی شود و پایدار بماند.

ابتکار با تاکید بر اینکه این مستندها هم جنبه اطلاع رسانی و هم آموزشی دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که دستگاه های خدماتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد با آن مواجه هستند این است که افراد بیشتر علاقمند به دریافت یارانه هستند تا اینکه وارد بازار کار شوند. بر همین مبنا معاونت امور زنان سیاستها و برنامه های خود را در جهت توان افزایی و تسهیل در بازاریابی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار کرده است.

وی افزود: با آموزش و معرفی تسهیل گران کارآفرینی، علاوه بر اینکه پذیرش اجتماعی آنان شکل گرفت، آن ها هم نحوه برخورد با جوامع محلی را آموختند.

الگوی توان افزایی زنان سرپرست خانوار با مشاغل نوین خانگی رونق یافت

معاون رئیس جمهوری یکی از راهکارهای توان افزایی زنان سرپرست خانوار را توسعه مشاغل نوین خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این امر با دسترسی آسان به اینترنت در کنار میزان سواد قابل قبولی که زنان سرپرست خانوار دارند قابلیت اجرا پیدا کرد چرا که مشاغل خانگی نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارد و با اعتبارات خرد هم می توان به کسب و کار پرداخت

وی افزود: معاونت برای این زنان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت سبک فراهم کرد تا با اعتماد به نفس و حداقل سرمایه، هم به تولید بپردازند و هم در کنار خانواده و فرزندان باشند و هم اینکه با افزایش پهنای باند اینترنت و افزایش سرعت آن، امکان دسترسی به بازارهای محلی، شهری و استانی و فراتر از مرزها پیدا کنند.

ابتکار با تاکید بر اینکه معاونت به کل این زنجیره توجه کرد و حال باید این وضعیت تداوم یابد، به دولت سیزدهم توصیه کرد: حداقل پنج دهک زنان سرپرست خانوار نیاز به درآمدزایی و اشتغال دارند پس باید چنین فرصت هایی برایشان فراهم شود. تلاش می کنیم این مستندها در اختیار فعالان سازمان مردم نهاد و ارگان های مرتبط قرار دهیم تا رویکرد صدقه دادن جای خود را به توان افزایی و آموزش مهارت بدهد تا عزت نفس افراد ارتقا یابد و با اتکا به توان و فعالیت خود درآمد مفیدی کسب کنند.

معاون امور زنان و خانواده با بیان اینکه هر فردی با هر دشواری که دارد باید بتواند به اهداف متعالی خود برسد، اضافه کرد: این مستندها از طریق سایت هاشور و آپارات معاونت ریاست جمهوری به صورت رایگان در دسترس عموم افراد قرار دارد.

منبع: ایرنا

336104