برگزاری سه رویداد فرهنگی هنری در قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم برگزاری سه رویداد فرهنگی هنری در این جزیره خبر داد.
تصویر برگزاری سه رویداد فرهنگی هنری در قشم

به گزارش سایت خبری پرسون، از هرمزگان مهدی زارعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نخستین جشنواره عکس «میراث زنان جزیره قشم» با محوریت زنان در حوزه پوشش بومی، میراث غذایی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زنان و دریا، زنان و کودکان و آیین‌ها و زنان و مشاغل سنتی از دیگر محورهای این رویداد است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان تا دهم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به ادرس ایمیل PhotoQeshm@gmail.com و یا به شماره ۰۹۳۰۴۲۶۷۱۸۱ در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.

نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم برگزار می‌شود

زارعی همچنین اظهار کرد: نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم در زمینه‌های کتاب، هنرهای تجسمی، صنایع دستی از قبیل گلابتون دوزی، خوس دوزی، عروسک دوزی و غیر آن در این جزیره برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ویژه این مسابقه تولیدات در حوزه ژئوپارک است و نفرات برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم ادامه داد: هنرمندان می‌توانند تا ۲۰ شهریورماه آثار و محصولات خود را به موزه ژئوپارک جهانی قشم واقع در جنب بازار ستاره ارسال کنند.

برگزاری نخستین جشنواره قصه‌های بومی صوتی جزیره قشم

زارعی گفت: اولین جشنواره قصه‌های بومی(چِکچِکا) صوتی جزیره قشم نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره باید قصه‌های بومی را با صدای خود و یا پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و به لهجه بومی ضبط و ارسال کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان باید آثار خود را تا دهم مهرماه به شماره ۰۹۳۰۴۲۶۷۱۸۱ در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

335951