وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان شهدای اصفهان:

هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰ در گلستان شهدای اصفهان حضور یافت و گفت: هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی 7هزارساله پشتیبان این کشور است.
تصویر هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر وجود هنر در تک تک ایرانی‌ها و تاریخ غنی هفت هزارساله به عنوان پشتیبان این کشور تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰ در گلستان شهدای اصفهان گفت: از شهدا طلب می‌کنیم در راه پرفراز و نشیب رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاری‌مان کند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهدای بزرگ دولت، شهدای والا مقام رییس جمهور شهید محمدعلی رجایی و آیت الله باهنر را گرامی می‌داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تخت فولاد را تکه‌ای از بهشت دانست و تصریح کرد: این مکان به علما، بزرگان و اولیاء الله اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز و ایثارگر است، ادامه داد: اصفهان کانون شهادت و جهاد است. این استان پیشتاز در عرصه جهاد و شهادت است و امروز فرزندان دلیر و جهادی اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

اسماعیلی افزود: اصفهان در مقوله فرهنگ و هنر دارای فرهنگ اصیل دینی و اسلامی بوده و فرهنگ غنی شیعی اسلامی در این استان ظهور و بروز پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم تنیده شدند، همچنین آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام (ره) تبلور یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در دولت مردمی حضور پربرکت فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد باشیم.

اسماعیلی افزود: هم اکنون دولتی مردمی روی کار آمده است و فردی به عنوان رئیس جمهور از جانب مردم انتخاب شد که رویکرد و شعار خود را مردمی بودن انتخاب کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم تاکید کردند دولتی که افتخار او عنوان مردمی است باید بتواند این را در حرکت و رویکردها حفظ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته بازگشت امید به مردم را در عملکرد و کارنامه‌های که در مبارزه با فساد آغاز شده مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی‌تدبیری‌ها از بین رفته است که امید به اصلاح و روند بهبود کشور با انتخابات خرداد دوباره شکل گرفت.

به گفته اسماعیلی، دولت سیزدهم مفتخر است که خط و مشی خود را از شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و هویت این دولت عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی‌منت و مردم باوری در تمامی افشار است.

وی تصریح کرد: چتر انقلاب باز است و تمامی گروه‌ها و جریان‌ها و بخش‌های مختلف مردمی زیر این بخش قرار می‌گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: معتقدیم بدون ایجاد دو قطبی‌های کاذب و بدون ایجاد قشربندی و جداکردن بین مردم باید خدمتگزاری برای تمامی آحاد و شهروندان صورت بگیرد.

وی گفت: در این شرایط که دشمن از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی برای ناامیدی مردم تلاش می‌کند باید بدون اختلاف و تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله هدایت کنیم.

اسماعیلی گفت: تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور، خروج هنر از انحصار از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت است.

وی افزود: هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی هفت هزارساله پشتیبان این کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد رویکرد مردمی‌گرایی و توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصارطلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود که به صورت جدی در برنامه‌های دولت است.

335753