ثبت رکورد تازه در موجودی استیبل کوین ها در صرافی های رمزنگاری

مدیرعامل شرکت تحلیل داده CryptoQuant، در توییتی اعلام کرده است که اخیراً حدود 2 میلیارد دلار استیبل کوین به صرافی های مختلف رمزنگاری منتقل شده است. این شرکت در توییتی دیگر عنوان کرده است که موجودی استیبل کوین ها در صرافی های اسپات نیز به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 19.22 میلیارد دلار رسیده است.

تصویر ثبت رکورد تازه در موجودی استیبل کوین ها در صرافی های رمزنگاری

به گزارش سایت خبری پرسون، به عقیده کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت تحلیل داده CryptoQuant، این وضعیت بدان معناست که وجود یک سناریوی صعودی بلند مدت برای ارزهای رمزنگاری شده برتر بازار مانند بیت کوین و اتریوم دور از ذهن نخواهد بود. در بخشی از گزارش CryptoQuant آمده است که اخیراً 1.7 میلیارد دلار استیبل کوین به صرافی های رمزنگاری وارد شده است.

سناریوهای بعدی که می توان با توجه به این شرایط استنباط کرد این است که این روند صعودی می تواند مانند جرقه ای در انبار باروت به سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و غیره نیز سرایت کند. به بیان دیگر، با ورود این سرمایه ها به بازار ارزهای رمز نگاری شده دیگر، احتمال افزایش قیمت برای آنها نیز وجود خواهد داشت.

در مقابل تمام این فرضیات خوش بینانه، این احتمال نیز وجود دارد که ورود این حجم از استیبل کوین ها نشانه سقوط شدید بازار در کوتاه مدت باشد. به گفته تحلیلگر CryptoQuant، جان ووستنفلد (Jan Wuestenfeld ) این احتمال نیز وجود دارد که این اتفاق زمینه ساز برداشت دارایی توسط کاربران قبل از کاهش قیمت ارزهای رمزنگاری باشد.

مبلغ 19.22 میلیارد دلار استیبل کوین منتقل شده به صرافی ها در مقایسه با 4.19 میلیارد دلار استیبل کوین موجود در اواخر ژانویه (بهمن 99)، رشد 5 برابری را نشان می دهد.

صادر کننده دومین استیبل کوین پرطرفدار پس از تتر یعنی USDC اخیراً اعلام کرده است که وجوه ذخیره USDC از ماه سپتامبر (شهریور و مهر) تاکنون تنها به صورت نقدی و در قالب اوراق کوتاه مدت خزانه داری دولت آمریکا ذخیره می شوند. ظاهراً تغییرات مشاهده شده در استراتژی سرمایه گذاری USDC با تصمیم فوق در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) پایان نمی یابد.

در حال حاضر، ارزش بازار سکه USD، به عنوان بزرگترین استیبل کوین بازار ، معادل 27،055،019،013 دلار است و ارزش بازار رقیب آن یعنی تتر بیش از دو برابر و در حدود 65،545،782،242 دلار است.

در حال حاضر، USDC در چهار بلاک چین بزرگ اتریوم، الگورند، ترون و سولانا پشتیبانی می‌شود. تتر نیز در بلاکچین های اتریوم، ترون، اومنی، ایاس، لیکویید، الگورند، SLP و سولانا در دسترس قرار دارد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با سانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: u.today

335482