روند قیمت ارز دیجیتال تتر چگونه تغییر می‌کند؟

سرمایه‌گذاران زیادی در صنعت سرمایه‌گذاری معتقدند که آینده‌ ارز دیجیتال تتر درخشان بوده و یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در آینده محسوب می‌شود. زیرا تتر ارزی نسبتاً پایدار بوده و قیمت آن به دارایی‌هایی فیزیکی (فیات و طلا) وابسته است. بنابراین برخلاف بیت‌ کوین و اتریوم، قیمت تتر وابسته به ارزش ارزی است که پشتوانه آن بوده و همراه با آن، افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.
تصویر روند قیمت ارز دیجیتال تتر چگونه تغییر می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به بررسی روند قیمت تتر تا پایان 1401 بپردازیم.

تاریخچه ارز دیجیتال تتر

تتر از سال ۲۰۱۴ برای اولین‌بار با نام ریل کوین به بازار ارز دیجیتال عرضه شد. تتر ((Tether با نماد ((USDT یک ارز دیجیتالی با ارزش بازار حدود 69.21 میلیارد دلار در رتبه 3 قرار دارد. هر واحد از تتر در این لحظه به قیمت 1.00 دلار است. زیرا تتر یک استیبل کوین بوده که همواره با دلار آمریکا یک قیمت دارند و حجم مبادلات روزانه آن 40.43 میلیارد دلار است.

قیمت تتر در اوایل ورود به بازار با نوسانات بیشتری نسبت به اکنون همراه بود. به‌گونه‌ای که در ابتدا به ارزش 1.2 دلار رسید. اما سه سال بعد از عرضه (USDT) به بازار، ارزش آن به میزان 0.917 دلار سقوط کرد. از سال 2019، قیمت ارز دیجیتال تتر به حالت پایدار رسید و با نوسانات بسیار کمی روبه‌رو شد. اما در سال 2022 به علت کاهش استیبل کوین USDT)) قیمت روز تتر نیز به مقدار قابل توجهی ریزش کرد و به 0.94 دلار رسید.

تتر، توکن‌های مختلفی نظیر EURT)) دارد که بر پایه ارز یورو بوده و ارزش آن معادل ۱ یورو است. همچنین (Tether Gold) با نماد XAUT)) نیز توسط مالک ارز دیجیتال تتر راه‌اندازی شده است. در مجموع محبوب‌ترین و پرکاربردترین توکن‌ تتر، ((USDT بوده که پشتوانه‌ دلار دارد و ارزش آن تقریباً معادل 1 دلار است.

بنابراین قیمت ارز تتر تقریباً پایدار بوده و از نوسانات قیمت رمز ارزهای دیجیتال در امنیت کامل است، اما همچنان تحت تأثیر افزایش و کاهش قیمت ارزهای فیات قرار گرفته و با تغییر در ارزش آن‌ها، قیمت رمز ارز تتر نیز تغییر می‌کند.

مزایای ارز دیجیتال تتر

نرخ تبدیل بالا

یک پول کاملاً واقعی

شفافیت سیستم این ارز دیجیتال

عدم دریافت کارمز در هنگام انتقال تتر بین کیف پول‌های مختلف (از کارگزاری‌ها به کیف پول و برعکس)

دریافت کارمزد پایین در هنگام تبدیل ارز تتر به پول نقد

انتقال و ذخیره‌سازی تتر با استفاده از روش‌های رمزنگاری و محرمانه

دسترسی 24 ساعته کاربران به سرمایه ذخیره خود (تتر)

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال تتر

قیمت ارز دیجیتال تتر به صورت پایدار بوده و به ندرت از ارزش 1 دلار کمتر می‌شود. چارلی بارتون، متخصص سرمایه‌گذاری بیان کرده است که تتر، رمز ارزی برای سرمایه گذاری نیست، بلکه راهی جهت بهبود تجارت ارزهای دیجیتال در اکوسیستم کریپتو محسوب می‌شود. اما برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند که ارز دیجیتال تتر بر خلاف بیت‌ کوین عمری بسیار طولانی ندارد.

در مجموع با توجه به نظر محققان، قیمت ارز تتر نباید تغییر کند زیرا ارز تتر از ابتدا تا به امروز در رتبه سوم بازار رمز ارز قرار داشته و از نظر ارزش نیز بعد از بیت‌ کوین و اتریوم در بازار قرار دارد. همچنین با توجه به هدف رمز ارز تتر، قیمت آن به راحتی قابل پیش‌بینی است. زیرا هدف ارز دیجیتال تتر بدست آوردن پول یا از دست دادن پول نیست. بلکه هدف تتر در بازار سرمایه‌گذاری، عمل کردن به عنوان ابزار ذخیره پایدار قیمت است.

بررسی قیمت تتر در ایران و استفاده از ارز تتر به عنوان دلار

تتر محبوب‌ترین و پرطرفدارترین استیبل ‌کوین در ایران بوده و به علت نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال در بازار ایران، افراد زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. سهولت در خرید و فروش ارز دیجیتال، قابلیت جابجایی در حجم‌های بالا، قابلیت نقل ‌و انتقال به خارج از کشور و غیره، از موارد دیگر برای محبوبیت بیشتر تتر در ایران به‌ شمار می‌رود.

تتر علاوه بر این مزایا نیز با معایبی همراه است. برای نمونه، استفاده از تتر به جای دلار با مشکلاتی نظیر قرار داشتن ایران در لیست تحریم‌های کمپانی پشتوانه ارز تتر، عدم ‌شفافیت قانون خرید و فروش رمز ارز تتر در ایران، قابلیت فریز شدن(USDT) داخل کیف پول‌های غیرکاستدی همراه است.

کلام آخر

تتر یکی از ارزهای دیجیتال پایدار در حوزه رمز ارزها بوده و قیمت ثابتی دارد. بنابراین تتر با ارزشی نسبتاً ثابت و بدون نوسان، نظر افراد زیادی را در بازار سرمایه‌گذاری به خود جلب کرده است. طبق گفته برخی از متخصصین سرمایه‌گذاری، تتر ارزی برای سرمایه‌گذاری نیست، بلکه تنها راهی جهت افزایش تجارت ارزهای دیجیتال در اکوسیستم کریپتو به شمار می‌رود.

463520