معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

افراد مشکوک به قارچ سیاه به مرکز سرپایی شماره ۱۴ مراجعه کنند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افراد مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند گفت: افراد مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه به مرکز سرپایی شماره ۱۴ زنجان مراجعه کنند.
تصویر افراد مشکوک به قارچ سیاه به مرکز سرپایی شماره ۱۴ مراجعه کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علیرضا آرمانی‌کیان، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در رابطه با بیماری قارچ سیاه، اظهار کرد: موارد نادری از ابتلا به قارچ سیاه در یک بیمار غیرکرونایی در استان زنجان وجود دارد.

وی افزود: بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری قارچ سیاه به مرکز سرپایی شماره ۱۴ زنجان برای معاینه پزشک عفونی مراجعه کنند.

این مسئول در رابطه با علائم بیماری قارچ سیاه، تصریح کرد: طول مدت درمان بیماری در بیماران مبتلا به قارچ سیاه بیشتر بوده و بروز عفونت در بدن سبب ایجاد لک‌های سیاه در صورت و بدن می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: شهروندان از مراجعه به بیمارستان پرهیز کرده و به مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹ مراجعه کنند و آنجا با معاینات انجام شده تشخیص داده می‌شود که فرد نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد یا بالعکس.

آرمانی‌کیان از پر بودن ظرفیت بستری در برخی از بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: ستاد هدایت دانشگاه علوم‌پزشکی استان، بیماران نیازمند به بستری را به بیمارستان‌های دارای تخت خالی ارجاع می‌دهد، بنابراین مردم خودشان به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه مردم به توصیه مسئولان بیمارستان‌ها توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره ۳۳۰۱۹۰ برای جویا شدن وضعیت تخت‌های بیمارستانی تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

335358