مرد شماره یک شطرنج جهان مغلوب پسر ایرانی!

علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی در مسابقات سوپرتورنمنت ایمچس توانست مرد شماره یک شطرنج جهان را مات کند.
تصویر مرد شماره یک شطرنج جهان مغلوب پسر ایرانی!

به گزارش سایت خبری پرسون، در جریان مسابقات سوپرتورنمنت ایمچس (Aimchess) که نهمین و آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ است، علیرضا فیروزجا موفق شد با مهره سفید مقابل مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان به پیروزی برسد.

فیروزجا که با مهره سفید در این رقابت حضور داشت توانست مرد شماره یک شطرنج جهان را مات کند. این پیروزی درحالی برای شطرنج باز ایرانی اصل به دست آمد که او در دور های اول، دوم و سوم به تساوی، در دور چهارم مقابل کارسن به پیروز و در دور پنجم مقابل وسلی سو به تساوی دست یافته بود.

پس از پیروزی فیروزجا، اولین شکست در کارنامه کارلسن ثبت شد تا مرد شماره یک شطرنج جهان در پایان دور پنجم این رقابت ها صدر مسابقات را از دست بدهد.

با نتایج کسب شده فیروزجا در این مسابقات ۳ امتیازی بوده و در رده ششم این رقابت ها ایستاده است. لوون آرونیان با کسب چهار امتیاز صدرنشین این مسابقات است.

در این رقابت ها ۱۶ شطرنج باز برتر جهان حضور دارند. سوپرتورنمنت ایمچس آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ (به ارزش مجموع ۱.۶ میلیون دلار) است که دنبال می‌شود. این رقابت ها تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند آن را به صورت آنلاین پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

335328