معرفی ترسناک ترین پل های جهان

معمولا تمام ما روزانه از پل های زیادی استفاده می کنیم در این میان پل هایی وجود دارند که عبور از آنها کار بسیار هیجانی و ترسناکی میباشد.
تصویر معرفی ترسناک ترین پل های جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، پل یکی از بهترین اختراعات در تاریخ بشر محسوب می‌شود که عبور از آنها میتواند لذت بخش باشد؛ ولی بعضی از این پل‌ها به‌اندازه‌ای قدیمی و فرسوده شده یا چنان بلند یا ترسناک هستند که بسیاری جرئت عبور از آنها را ندارند و ترجیح می‌دهند که از مسیر دیگری استفاده کنند. در ادامه میخواهیم چند پل ترسناک و خطرناک در جهان را به شما معرفی کنیم.

پل تریفت، سوییس

پل تریفت در کوه های گادمِن قرار گرفته است و با ۱۸۰ متر طول و ۱۱۰ متر ارتفاع بلندترین پل در سوییس است. پل تریفت در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ مورد مرمت قرار گرفت. پل برای عبور خیلی امن نیست و درجه امنیت آن بسیار پایین است. تا مدت ها در دو طرف پل هیچ حفاظی دیده نمی‌شد و امروزه طناب های حفاظتی روی آن خیلی امن به نظر نمی‌آیند.

پل معلق حسینی در پاکستان (Hussaini Hanging Bridge)

پل معلق حسینی خطرناک‌ترین پل در جهان محسوب می‌شود و دلیل آن نیز در تصویر بالا کاملا مشخص است. این پل طنابی روی دریاچه بوریت (Borit) یعنی در قسمت بالایی رودخانه هنزه (Hunza River) قرار دارد. پل حسینی بسیار سست است و وقتی از روی آن عبور می‌کنید، به‌شدت تکان می‌خورد؛ یعنی اگر یک گام اشتباه بردارید، به رودخانه هنزه زیر پل سقوط می‌کنید. با این‌حال افراد شجاع (یا نادان) دوست دارند با عبور از این پل شجاعت خود را محک بزنند.

پل کریک روپ، ایرلند شمالی (Carrick-A-Rede Rope Bridge, United Kingdom)

این پل با پهنای 20 متری در ارتفاع 23 متری قرار گرفته و تنها راه رسیدن به جزیره کریک (Carrick Island) می باشد. پلی بسیار ترسناک که در گذشته تنها از یک ردیف طناب ساخته شده بود.

پل آسمان لنگکاوی در مالزی (Langkawi Sky Bridge)

این پل ترسناک در مالزی ۱۲۲ متر ارتفاع دارد و بارها برای تعمیرات بسته شده است. بسیاری جرئت عبور از این پل را ندارند.

۲ سال بسته‌بودن این پل به‌دلیل ناامنی آن، به شهرتش آسیب زده است. این شایعه نیز وجود دارد که این پل می‌تواند فرو بریزد.

پل طنابی کَریک اَرِد، ایرلند

کَریک اَرِد در شهر آنتریم در ایرلند شمالی قرار گرفته اسد و ۱۲ متر طول دارد که در ارتفاعی ۳۰ متری دیده می شود. گردشگران به جرأت زیادی برای عبور از این پل احتیاج دارند. برای عبور از پل کریک ارد یک طناب وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از آن تعادل خود را برقرار کنید اما حقیقت این است که آن چنان که به نظر می رسد راه رفتن روی این پل خطرناک، کار آسان و راحتی نیست.

پل معلق کاپیلانو، کانادا

پل کاپیلانو ساسپنشن در شمال ونکوور واقع است که در روی رودخانه کاپیلانو گذر می کند. این پل ۱۳۷ متر طول و ۷۰ متر ارتفاع دارد. پل کاپیلانو نیز یکی از خطرناک ترین پل های جهان است که گذشتن از آن کار ساده ای نیست.

پل هفت‌مایلی در فلوریدا (Seven Mile Bridge)

این پل که طول آن ۷ مایل (۱۱٫۲۷ کیلومتر) است در فلوریدا کیز قرار دارد و جزایر میانی را به جزیره اردک کوچک (Little Duck Key) متصل می‌کند.

فلوریدا کیز (Florida Keys) مجمع‌الجزایری مرجانی در سواحل جنوبی ایالت فلوریدا است.

این پل در زمان ساخت از بلندترین پل‌های جهان بود و برنده ۸ جایزه شده است. شاید این پل به‌اندازه پل آسمان لنگکاوی ترسناک نباشد، ولی حتی تصور اینکه در هوای طوفانی در وسط آن گیر بیفتیم نیز دلهره‌آور است.

پل مارین بروک، آلمان

پل مارین بروک به عنوان خطرناک ترین پل جهان شناخته شده است. این پل در آلمان واقع شده که برای متصل کردن دو کوه صخره ای به یکدیگر ساخته شده است و در نزدیکی کوه های باواریان قرار دارد. این پل، در نگاه اول، یک ساختار درست و امن را به شما نشان می دهد اما در واقع آن این موضوع صحت ندارد. با عبور از این پل ضربان قلب شما افزایش می یابد، بنابراین قبل از عبور از این پل افسانه‌ای اما خطرناک، بارها و بارها فکر کنید.

335261