خطرناک‌ترین مکان‌های دنیا برای سفر

برخی از افراد مایلند تا نقاط مختلف دنیا را بشناسند و تجربه کنند. اما همواره بهتر است درباره خطرناک ترین شهرهای جهان بدانیم.
تصویر خطرناک‌ترین مکان‌های دنیا برای سفر

صدها هزار شهر در دنیا وجود دارد. شهرهایی که دارای مردمی با فرهنگ و آداب و رسوم عجیب، جاذبه های تاریخی، تفریحات بی نظیر و غیره هستند. برخی از شهرها به دلایل مختلفی جزء پرطرفدارترین شهرهای جهان به حساب می آیند. اما برخی شهرها هم هستند هرکسی دل و جرئت سفر به آن ها را ندارد چرا که با سفر کردن، جان خود را به خطر می‌اندازد. اگر می خواهید با خطرناک ترین شهرهای جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بلم در برزیل

بلم، برزیل

شهر بلم، دروازه­ آمازون، در قسمت شمالی برزیل قرار دارد. پرتغالی­‌ها این شهر را در سال 1916 تاسیس کردند. بلم به ویژگی‌­های استعماری و نزدیکی به رودخانه­ آمازون مشهور است. به عنوان یک شهر مقصد گردشگری، این شهر نقشی مهم را در جهان ایفا می‌کند.

فارغ از این موارد، حقیقت تلخ درباره­ این شهر، حضور آن در فهرستی از خطرناک ترین شهرهای دنیا است. گزارش نرخ قتل و چندین جنایت دیگر گواهی برای این مسئله هستند. نرخ قتل و کشتار در میان جمعیت این شهر به ازای هر 100 هزار نفر، برابر با 71.38 نفر است. تعداد رخدادهای حاوی خشونت در این شهر در چند سال گذشته افزایش یافته است.

گردشگرانی که برای بازدید به این شهر می­‌آیند نیز مواردی از سرقت و خفت­‌شدگی را تجربه کرده‌­اند. همواره پیشنهاد می­‌شود تا هنگام بازدید از شهر، مسافران اشیاء قیمتی به‌همراه نداشته باشند. این شهر با مناطقی از کشورهای پرو، کلمبیا و بولیوی هم­‌مرز است.

توزیع کوکائین و مواد مخدر نیز دلیل دیگری برای نرخ بالای خشونت این شهر است. ساکنان این شهر معمولاً به صورت عادی مرتکب قتل و سایر جنایت­‌های مرتبط با مواد مخدر می‌شوند. باور این مسئله سخت است که این شهرِ دارای جاذبه های تاریخی به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان شناخته می­‌شود.

لوس‌کابوس در کشور مکزیک

نام دیگر این شهر ساحل آدم‎کشی است. لوس‌کابوس در حقیقت یک منطقه تفریحی توریستی در ایالت باخا کالیفرنیا سور (Baja California Sur) در کشور مکزیک است که آب‌وهوای دلپذیری دارد. کافه‌های پرجنب‌وجوش، استراحت‌گاه‌های جذاب، غذاهای خوشمزه و در نهایت سواحل وسیع و بی‌نظیر این منطقه توریستی برای گردشگران بسیار قابل توجه بوده است. در میان تمامی این زیبایی‌ها جالب است بدانید که در لوس‌کابوس به‌ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت ۱۱۱ مورد قتل اتفاق می‌افتد. مطمئنا راه رفتن بر روی ماسه‌هایی که با قطرات خون رنگی شده‌اند لذت‌بخش نیست. پل‌های لوس‌کابوس با آن جسدهای آویزان شده اصلا دیدنی نیستند. این چنین شده که این شهر در صدر خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای سفر قرار گرفته است.

کاراکاس در ونزوئلا

کاراکاس، ونزوئلا

کاراکاس، دومین شهر خطرناک در جهان، شهری در کشور ونزوئلا است. این شهر پرجمعیت در نزدیکی ساحل و در دامنه کوه آویلا قرار دارد. آب و هوای این شهر فرهنگی ممتاز و ویژه است. کاراکاس خطرناک ترین شهر ونزوئلا است.

عدم ثبات سیاسی و کمبود غذا مهم‌ترین دلایل ناامنی در این شهر هستند. استفاده از تلفن همراه در مراکز عمومی افراد را در معرض خطر قرار می­دهد. جیب‌­زنی و کیف‌­قاپی در این شهر به وضوح صورت می­‌گیرند. در این شهر مناطق بسیاری وجود دارد که غریبه­‌ها و مسافران باید از رفتن به آنها اکیداً اجتناب نمایند. نرخ قتل و کشتار دراین شهر برابر 111.19 به ازای هر 100 هزار نفر است.

عدم­ ثبات اقتصادی نیز یکی دیگر از دلایل مهم افزایش نرخ قتل در این شهر است. احتمال می­‌رود که نرخ قتل در این شهر بالاتر باشد، چراکه محاسبه­ جمعیت شهر به صورت دقیق صورت نگرفته است. این شهر به دلیل نرخ بالای وقوع جرائم در آن شناخته شده است. سازمان­‌های نظامی و انتظامی دستور داده­‌اند که از سفر در سطح این شهر به هنگام شب خودداری شود. روش خطرناکی که در این شهر دنبال می‌­شود این است که ابتدا قتل صورت می‌گیرد و سپس سرقت انجام می‌شود.

در طول دوره­ ریاست جمهوری آقای هوگو چاوز، تعداد وقوع جرم و جنایت به نحو قابل توجهی بالا رفت. از مناطق حاشیه‌­ای و کناری شهر تعداد بیشتری از وقوع جرم و جنایت گزارش می‌­شود. به هر ترتیب، جمعیت و ساکنان غیررسمی در جرائمی نظیر قاچاق مشارکت دارند. فساد و خرید و فروش مواد مخدر نیز یک عامل دیگر بروز خشونت در سطح این شهر هستند. توصیه می­‌شود که هرگز برای سفر به کاراکاس زندگی خود را به خطر نیندازید.

کیپ‌تاون در کشور آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون (Cape Town) اعجوبه آفریقای جنوبی است؛ شهری که تاریخ و تمدنی کهن دارد. این شهر از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران در قاره آفریقا است. گرچه قاره آفریقا با آن طبیعت سرسبز و دل‌انگیزش می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد اما در سفر به این قاره توصیه می‌کنیم هیچوقت به کیپ‌تاون نروید. این شهر که جمعیت زیادی زیر خط فقر دارد، آمار بالایی از جرم و جنایات را گزارش می‌دهد. سرقت، قتل، تجاوز جنسی همه در کیپ‌تاون آمار بالایی دارند. پس از کیپ‌تاون تا جایی‌که می‌توانید دوری کنید.

خطرناک ترین شهرهای ایران

دیترویت در کشور آمریکا

این شهر به شهر موتورسیکلت‌ها معروف است. دیترویت مکانی خطرناک در آمریکا است. اگر به هر دلیلی موفق شدید به آمریکا سفر کنید، یا درحال‌حاضر ساکن ایالات متحده هستید، توصیه می‌کنیم از سفر به دیترویت اجتناب کنید تا هم جانتان در امان باشد و هم مالتان. یادتان باشد آمریکا جاهای دیدنی بسیاری دارد، پس از دیترویت صرف‌نظر کنید.

سیوداد ویکتوریا، مکزیک

سیوداد ویکتوریا، مکزیک

سیوداد ویکتوریا در بخش شمال شرقی کشور مکزیک واقع شده است. این شهر یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان است. شهری که روزانه بالاترین رقم رویدادهای خشن از آن گزارش می‌­شود. نرخ قتل در سیوداد ویکتوریا برابر 83.32 به ازای هر 100 هزار نفر است. قتل‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت­‌های مرتبط با آن بخش بزرگی از این رقم را تشکیل می­‌دهند.

اعضای گروه­‌های جنایتکار متعدد در تیراندازی و خونریزی در سطح این شهر دخیل هستند. حتی تیراندازی­‌هایی در مراکز و مقرهای پلیس نیز صورت می­‌گیرد. از مسافران درخواست می­‌شود تا بنا به دلایل ایمنی از سفر به این شهر اجتناب کنند. در این شهر، گروه­‌های خلافکاری نیز به مسافران حمله می‌­کنند. مناطق مرزی این شهر به شکل گسترده در قاچاق و فعالیت‌­های مشابه فعال هستند.

کاراکاس؛ پایتخت کشور ونزوئلا

کاراکاس شهری با کوه‌های بزرگ و عجیب، آبشارهای بلند و جنگل‌های سرسبز است که آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد. این شهر که در سال ۱۴۹۸ به سرزمین زیبایی مشهور بوده اکنون پایتخت ونزوئلا است. این شهر عدم ثبات سیاسی، اقتصادی، کیف‎قاپی، خرید و فروش مواد مخدر، قتل و کشتار و کمبود غذا را در پرونده سیاه خود دارد که باعث شده تا به‌عنوان یکی از ناامن‌ترین شهرهای جهان شناخته شود. سازمان‌های نظامی به گردشگران هشدار داده‌اند تا از رفت و آمد در سطح شهر در شب خودداری کنند، چراکه ساکنان این شهر روش خطرناکی (ابتدا قتل و بعد سرقت) را در پیش گرفته‌اند. اگر جان خود را دوست دارید؛ هرگز کاراکاس را برای سفر خود انتخاب نکنید.

392587

سازمان آگهی های پرسون