۳۰۰ نفر، مهمان «ماه در می‌زند» تا پایان صفر

مریم نوابی نژاد کارگردان «ماه در می‌زند» از ادامه پخش این مجموعه تا پایان ماه محرم و صفر با حضور 300 مهمان از سراسری کشور خبر داد.

تصویر ۳۰۰ نفر، مهمان «ماه در می‌زند» تا پایان صفر

به گزارش سایت خبری پرسون، مریم نوابی نژاد کارگردان مجموعه «ماه در می‌زند» که از ابتدای محرم روی آنتن شبکه دو سیما رفت درباره این برنامه مناسبتی بیان کرد: من مجموعه برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌ها مثل ماه مبارک رمضان داشته‌ام اما همیشه معتقدم اتفاقات بزرگی در دل اجتماع رخ می‌دهد که نباید اینها را فقط به ماه مبارک رمضان منحصر کرد.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی نباید از یک سال تا سال دیگر باشد و باید در هر زمانی به مردم آگاهی رسانی کنیم. به طور مثال مردم الان نسبت به بیماری «اِی بی» آگاهی دارند و اگر کسی چنین بیماری‌ای داشته باشد از ارتباط گرفتن و نزدیک شدن به او نمی‌ترسند پس می‌توان برنامه‌های این چنینی را در تمام طول سال پخش کرد و نباید آگاهی بخشی را به یک زمان محدود کرد.

قصه‌های اجتماعی در دل ماه محرم

نوابی نژاد درباره طرح قصه‌های اجتماعی و پیوند آن با ماه محرم اظهار کرد: این قصه‌های اجتماعی را نمی‌توان از تلویزیون گرفت چون اگر مردم از تلویزیون گرفته شود دیگر چیزی نمی‌ماند اما هر برنامه‌ای اجتماعی نیست و هر آدمی را به صرف اینکه یک اتفاق را گذرانده است نمی‌توان به تلویزیون آورد هم مهمان باید بتواند حرف بزند هم در دل داستان او محتوایی به تناسب امروز وجود داشته باشد.

نوابی نژاد که بخشی از همین سوژه‌های اجتماعی را امسال در برنامه «ماه در می‌زند» در مقابل دوربین و بدون مجری قرار داد، درباره این مدل از برنامه عنوان کرد: برنامه‌های ترکیبی یا باید کارشناس محور باشد که خیلی جذابیت ندارد و به طور روتین ساخته و پخش می‌شود مگر اینکه کارشناس خیلی شاخصی داشته باشد و یا باید با یک مجری پیش برود. من هم طبق بازخوردهایی که داشتم می‌دیدم که در برنامه‌هایی مثل «هزار داستان»، «مکث» و… هرگاه مجری سوالی می‌کرد مخاطب شاکی می‌شد و دوست داشت مهمان فقط ماجرا را توضیح دهد.

وی با اشاره به سختی نبود مجری در برنامه گفت: هرچند نبود مجری کار را سخت‌تر هم می‌کند، خیلی سخت‌تر است مهمان، نگاه را از دوربین بگیرد و دوربین را یادش برود و خود این موضوع نیاز به چیدمان و آموزش‌هایی داشت یا هرکسی در برنامه به تناسب مساله خود از هر جغرافیایی لازم بود گفتگوی متفاوتی طراحی شود.

۳۰۰ مهمان از سراسر ایران

نوابی نژاد با اشاره به مهمانان برنامه گفت: مهمانانی از خراسان، سیستان، یزد، گناوه و از سراسر ایران داشتیم و این یک چالش مهم بود حتی به دلیل شرایط سخت کرونا برخی مهمانان از پای پرواز برگشتند و ضبط برنامه آنها کنسل شد.

وی اضافه کرد: با همین شرایط نسبت به برخی سوژه‌های برنامه تا ۶ نفر مهمان داشتیم و حدود ۳۰۰ مهمان در برنامه حضور یافته‌اند.

نوابی نژاد درباره پخش برنامه‌های مختلف درباره قصه‌های مردمی عنوان کرد: باید با تناسب شرایط روز جامعه حرف بزنیم مثلاً در ماه رمضان پنج شبکه تلویزیون از معلولان حرف می‌زنند اما من اگر در برنامه یک معلول را دعوت کنم سعی می‌کنم او ماجرای زندگی خود را با توجه به شرایط کرونا بگوید و حضورش نکته‌ای به من برنامه ساز و مخاطب اضافه کند. بازخوردهای زیادی هم می‌گیریم که اولین فیدبک را از خود این افراد و مجموعه‌های خیریه یا بخش‌های مردم نهاد و انجمن‌ها دریافت می‌کنم مثلاً وقتی شخصی را در ارتباط با اهدای عضو دعوت می‌کنم ابتدا خود انجمن اهدای عضو به ما اعلام می‌کند که آمار اهدای عضو بالا رفته است.

کارگردان «ماه در می‌زند» در پایان با اشاره به حمایت‌های شبکه دو برای ساخت این برنامه عنوان کرد: این برنامه تا پایان ماه صفر ادامه دارد و در ۶۰ قسمت ساخته شده است. ضبط برنامه نیز به تازگی به پایان رسیده است و بعد از مدتی استراحت بنا دارم طرح‌های دیگر خود را پیگیری کنم.

335091