محسن جلیلوند در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال قطع روابط ایران و لبنان

به خاطر چالش‌هایی که ما و آمریکا داریم، آمریکایی‌ها قصد دارند در همه جای دنیا دست ایران را از همه چیز کوتاه کنند یعنی هر قدر روابط ایران و لبنان افزایش پیدا کند، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که روابط ما را قطع کنند. فشاری که در حال حاضر به لبنان و مردم لبنان وارد می‌شود به دلیل همین سیاست‌های آمریکا است.
تصویر آمریکا به دنبال قطع روابط ایران و لبنان

محسن جلیلوند کارشناس مسائل لبنان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص نزدیکی روابط بین ایران و لبنان و تقویت روابط اقتصادی (ارسال نفت به لبنان) عنوان کرد: روابط بین مردم ایران و لبنان پیش از انقلاب نیز برقرار بود. حضور امام موسی صدر در آنجا، حمایت‌های مردم ایران از جنبش لبنان، جایگاه مهم علمای تشیع در لبنان و روابط استراتژیک و سیاسی بین دو کشور گواه این ادعا است.

جلیلوند تصریح کرد: حضور جنبش حزب الله کمک زیادی به بهبود شرایط زندگی مردم لبنان کرده است. کمک‌های ایران به لبنان اگرچه برای آن‌ها بسیار مهم است اما بخشی از اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران به قدری قدرتمند است که این کمک‌ها تأثیر چندانی در آن ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر مردم لبنان در شرایط سختی قرار دارند و ما موظف هستیم به همه مردم دنیا به خصوص مسلمانان و شیعیان کمک کنیم و این سبب می‌شود که روابط ما نزدیک‌تر شود.

این کارشناس مسائل لبنان در پایان تشریح کرد: به خاطر چالش‌هایی که ما و آمریکا داریم، آمریکایی‌ها قصد دارند در همه جای دنیا دست ایران را از همه چیز کوتاه کنند یعنی هر قدر روابط ایران و لبنان افزایش پیدا کند، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که روابط ما را قطع کنند. فشاری که در حال حاضر به لبنان و مردم لبنان وارد می‌شود به دلیل همین سیاست‌های آمریکا است و این موجب می‌شود که مردم لبنان نیز دوست واقعی خود را بشناسند.

334982