رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبر داد:

دست حمایت خانه‌های بهداشت بر سر حاشیه‌نشینان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از کشیدن دست حمایت خانه‌های بهداشت بر سر حاشیه‌نشینان خبر داد و گفت: با ایجاد ۴۰ پایگاه و ۹ مرکز سلامت، همه حواشی شهر در مرکز استان تحت پوشش قرار گرفت.
تصویر دست حمایت خانه‌های بهداشت بر سر حاشیه‌نشینان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان شامگاه دیروز (سوم شهریورماه)، در جلسه شورای اداری استان زنجان، با اشاره به مستندسازی اقدامات این حوزه، اظهار کرد: تلاش بر این بوده که هر اقدامی که در همه حوزه‌های این دانشگاه انجام پذیرفته، مستندسازی شده و به‌ عنوان یک تجربه برای استفاده آیندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در حوزه سلامت همواره در اولویت بوده است، افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه سلامت، توجه به حاشیه شهرها بود که مشکلات جدی در این حوزه داشتیم و با ایجاد ۴۰ پایگاه و ۹ مرکز سلامت، همه حواشی شهر در مرکز استان تحت پوشش قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه ۴۵۶ خانه بهداشت در سطح استان داریم و ۳۰ خانه بهداشت نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: ۲۲۰ پروژه بهداشتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در استان زنجان کلید خورده که ۲۰۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز آماده افتتاح است و زیرساخت بسیار قوی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه ساختمان‌های با عمر ۲۵ سال و بالاتر یا نوسازی و یا بازسازی شده‌اند، گفت: این امر در بحران‌ها بسیار کمک کرده به اینکه مدیریت بهتری داشته باشیم. زیرساخت‌هایی که با اجرای طرح تحول سلامت در استان زنجان، ایجاد شد، تاب‌آوری بخش بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف را افزایش داده است.

قزلباش تصریح کرد: زنجان و مازندران دو استانی بودند که توانستند پرونده الکترونیک را راه‌اندازی کنند و این امر، تحول بسیار اساسی در حوزه بهداشت و تحول نرم‌افزاری در برقراری نظام سلامت بود. در حال حاضر قریب به اتفاق ارجاعات درمانی استان زنجان به‌ صورت الکترونیکی است.

این مسئول با بیان اینکه سندهای بسیار معتبری از جمله سند امنیت غذایی در استان تدوین شده که این سندها در سطح ملی نیز الگو شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در استان، پزشک و دندان‌پزشک بیشتری در روستاها خدمات ارائه کردند و دسترسی مردم مناطق روستایی از ۲۰۰ قلم دارو به ۴۳۶ قلم افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

334730

مطالب مرتبط