ارزش بازار USDT به 65 میلیارد دلار می رسد

در جولای 2014(تیر1393) از تتر(Tether) به عنوان استیبل کوین پیشگام استفاده شد. هفت سال بعد، USDT موقعیت غالب خود را به عنوان رهبر بازار در صنعت حفظ کرد، زیرا به 100 میلیارد دلار عرضه در مجموع رسید.

تصویر ارزش بازار USDT به 65 میلیارد دلار می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون، در اوت 2021(ماه جاری)، عرضه تتر به 65 میلیارد دلار رشد کرده است. ناظران قانونی، نهادها و دولت ها در حال حاضر تتر را به عنوان یک فناوری نوآورانه و متحول کننده می شناسند.

امروزه واضح است که تتر نقش مهمی در شکل گیری پول آینده در سراسر جهان ایفا کرده است. برای درک بیشتر این موضوع، ابتدا اجازه دهید تعریف کنیم که استیبل کوین چیست.

تعریف استیبل کوین

استیبل کوین(Stablecoin) یک اصطلاح صنعتی است که به دارایی دیجیتالی گفته می شود که در بلاک چین تولید شده است. هدف آن حفظ با ثبات ترین قیمت تا حد ممکن است. ارزش استیبل کوین نسبت به دارایی مورد نظر تغییر می کند، اما هدف این است که همیشه ارزش دارایی را با نزدیک ترین فاصله ممکن ردیابی کند.

در مورد USDT، همیشه می توان با 1 دلار آن را خرید. به این معنا که ثبات USDT برابر با ارزش یک دلار است. علاوه بر این، تتر همچنین استیبل کوین های دیگری که به یورو، یوان چین فرامرزی و حتی طلا عرضه شده اند، را تولید می کند.

ثابت نگه داشتن استیبل کوین

استیبل کوین ها می توانند هم “تحت وثیقه” و هم “بدون وثیقه” باشند. استیبل کوین های وثیقه ای، با دارایی های سنتی مانند پول نقد، اوراق بهادار تجاری و اوراق خزانه پشتیبانی می شوند. از سوی دیگر، استیبل کوین های بدون وثیقه یا “استیبل کوین های الگوریتمی” با هیچ گونه وثیقه ای پشتیبانی نمی شوند. آنها از مکانیسم پیچیده تر و ویژگی های سیستمی استفاده می کنند که همیشه موفق نیستند.

نتیجه گیری

تتر پتانسیل استیبل کوین را مشاهده کرده، که این موضوع نقش کلیدی در آینده پول بازی کرده است. امروزه بدیهی است که تغییر به سمت پول دیجیتال و استیبل کوین ها در حال اتفاق است.

علاوه بر این، استیبل کوین ها را می توان در یک کیف پول رمزارز ذخیره کرد. همانطور که افراد بسیاری می دانند، معاملات ارزهای رمزنگاری شده و ارزهای دیجیتال، امروزه بسیار گسترش یافته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:coinquora.com

334641