در پی انتشار تصاویری منتسب به زندان اوین؛

اینجا زندان است؟!

تصاویر 90 ثانیه ای از داخل زندان اوین منتشر شده است. تصاویری که نشان دهنده هک دوربین های امنیتی یکی از بزرگترین و مجهزترین زندان های ایران است.
تصویر اینجا زندان است؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، زندان زندان است. تمام حسی که از شنیدن این اسم به درونمان می آید کوچکترین واقعیت زندان است. حالا چند روزیست که موضوع هک شدن زندان اوین بر خروجی رسانه های داخلی و البته خارجی قرار گرفته است.

گروهی که نامش را «عدالت علی» گذاشته است. با انتشار فیلم 90 ثانیه ای از برخی مکان های این زندان، اعلام کردند که به شبکه دوربین های مدار بسته زندان اوین هک شده و هنوز تصاویر بحث انگیزی را در اختیار دارند که به مرور منتشر خواهند کرد.

با وجودی که همه ما می دانیم در زندان، زندانیان زیر باد خنک نمی نشینند و خوش و بش نمی کنند، اما مشاهده تصاویر ضرب و شتم از داخل زندان، آن هم زندانی در کشور اسلامی خودت، آزاردهنده است.

در این تصاویر، رفتارهای زندانبان ها با زندانیان و تصاویری از برخی از سلول های زندان و حیاط زندان و نیز لحظه ثبت نام گروه عدالت علی بر روی مانیتورهای اتاق کنترل و تعجب مسئولان رصد مانیتورها دیده می شود. در قسمتی از این فیلم کوتاه، زندانی از حال رفته ای را می بینیم که یک فرد دیگر، دستش را گرفته و آن را کشان کشان از روی پلکان می کشد؛ و زمانی که فرد زندانی یارای حرکت را از دست می دهد، گوشه ای او را رها می کند. تصاویری که خاطر بسیاری از هموطنانمان را آزرد و خواهان نتیجه سریع پیگیری این موضوع از مسئولان مربوطه هستند.

اما باید منتظر بمانیم تا روشن شود این تصاویر در ایران اتفاق افتاده است و آیا همه دوربین های زندان هک شده است و یا دوربین های ورودی یا خروجی و اتاق کنترل، مورد هک و دستبرد نفوذی ها قرار گرفته است.

پس از انتشار این تصاویر، محمد مهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان های ایران در توییتی رعایت نشدن حقوق زندانیان و اعمال برخوردهای خشن و سخت با آنها را با عذرخواهی، به نوعی تایید کرده است و درادامه توییتش از امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و هموطنان، تقاضای عذر و بخشش کرد.

اما این عذرخواهی بابت رفتار ناپسند زندانبان ها با زندانیان اوین است و یا اینکه شامل عملیات هک دوربین های بزرگترین و مجهزترین زندان ایران هم می شود هنوز مشخص نیست. دو موضوعی که هر دو در جای خود دارای اهمیت هستند هم رفتار با زندانی در زندانی در کشوری اسلامی و دیگری نفوذ افراد نامحرم به محیط داخلی یکی از محرمانه ترین مکان های کشورمان؛ و نکته دیگر اینکه اگر این تصاویر صحت دارند، وضع با زندانی ها در دیگر زندان های سراسر کشور به چه صورت است؟

آیا این نفوذهای اطلاعاتی-سایبری در راستای نفوذ و خرابکاری در تاسیسات نظامی–هسته ای، خارج کردن اطلاعات دسته بندی شده و با ارزش اطلاعاتی از کشورمان به بیرون از مرزها و سایر خرابکاری ها ی سایبری اخیر در کشورمان می باشد و با آنها ارتباطی دارد؟ و آیا چرا چنین نفوذهایی سرعت وتعدادشان زیاد شده است و در راستای امنیت بیشتر کشور از لحاظ سایبری، چه کارهایی صورت گرفته که عده ای ادعا دارند توانستند به این راحتی برای اولین بار از طریق دوربین ها به درون زندان اوین دست پیدا کنند!

سوالات در فضای مجازی بی شمار است اما از آنجایی که رییس قوه قضاییه دستور پیگیری عاجل در مورد این موضوع را داده است باید منتظر نتیجه پیگیری قوه قضاییه و شخص دادستان کل کشور در مورد این پرونده تازه باز شده باشیم. زیرا نکته قابل توجه در دستور غلامحسین محسنی اژه ای به دادستان کل کشور، این است که در این دستور؛ هم به عملیات هک و هم رفتار مامورین با زندانی وهم رفتار زندانی با زندانی اشاره شده است که نشان از دربرگرفتن همه قضایا و نکات ریز و درشت در این پرونده جدید است که از چشمان رییس قوه قضاییه که دیر زمانی هم نیست که بر صندلی ریاست نشسته است دور نمانده است.

گفتنی است که محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم به کمیسیون اصل 90 دستور پیگیری این موضوع را داده است.

با این حال نکته پررنگ این ماجرا این است آیا این نفوذهای اطلاعاتی- سایبری در راستای نفوذ و خرابکاری در تاسیسات نظامی– هسته ای، خارج کردن اطلاعات دسته بندی شده و با ارزش اطلاعاتی از کشورمان به بیرون از مرزها و سایر خرابکاری های سایبری اخیر می باشد و با آنها ارتباطی دارد؟ و آیا چرا چنین نفوذهایی سرعت و تعدادشان زیاد شده است و در راستای امنیت بیشتر کشور از لحاظ سایبری، چه کارهایی صورت گرفته که عده ای ادعا دارند توانستند به این راحتی برای اولین بار از طریق دوربین ها به درون زندان اوین دست پیدا کنند!

مسلما نگرانی های برخی از هموطنان در فضای مجازی و واقعی که به گوش ما می رسد، قابل فهم است. احساس ترس از اینکه خدای نکرده دشمنان در کمین نشسته، چشم سویی به مرزهای ما و امنیتمان نداشته باشند. دشمنانی که از هر راهی برای ضربه زدن به آمال و آرزوهای یک ملت تلاش می کنند. مثال باارزش همسایه همزبانمان افغانستان است که دشمنان سالها در کشورشان اطراق کردند و بدون هیچ پاسخگویی هم گذاشتند و رفتند و کشور را در دوگانگی و اضطراب فرو نشاندند که امیدواریم هرچه زودتر صلح و صلاحشان بازگردد. امنیت در ایران عزیز رتبه نخست اهمیت را داراست از این رو خرابکاری های این چنینی هدفشان متزلزل نشان دادن امنیت در کشور و در مکان های محافظت شده دارای بار اطلاعاتی قوی است؛ که انتظار می رود هم امنیتمان هیچ خللی نیابد و هم رفتارهای مسئولانمان در لوای قوانین اسلامی آنگونه برازنده و محکم باشد که هیچ کس فکر خدشه دار کردنش را به ذهنش نسپرد.

334461