بازرس کل استان ایلام:

نیاز اساسی امروز جامعه امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای کار بیشتر است

بازرس کل استان ایلام گفت: در شرایط موجود، تبیین عملکرد هر دستگاهی به عنوان دستاوردهای دولت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی مهم است و مدیران باید دید وسیعی داشته باشند و همت خود را برای حرکت بیشتر بالا ببرند و با تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش در راه حل مشکلات مردم گام بردارند.
تصویر نیاز اساسی امروز جامعه امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای کار بیشتر است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، مهدی اصلانی‌کرچی؛ بازرس کل استان ایلام در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، اظهار کرد: نیاز مهم و اساسی امروز جامعه امیدآفرینی و ایجاد تحرک و انگیزه برای کار بیشتر و اثرگذار است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و حاکمیتی نقش مهمی در امیدآفرینی و اجرای منویات مقام معظم رهبری دارند، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و جهادی با تکیه بر نگاه علمی تاکنون در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و با توجه به مشکلات و مسائل موجود رسالت این نهاد بیشتر می‌شود.
بارزس کل استان ایلام با اشاره به در پیش بودن هفته‌ دولت، تاکید کرد: در این هفته هر مجموعه باید هدفگذاری‌ها و عملکردهای خود در راستای آن اهداف را تبیین کند و توجه مردم را به بسترهای امیدآفرین جلب کند.
اصلانی ادامه داد: در شرایط موجود، تبیین عملکرد هر دستگاهی به عنوان دستاوردهای دولت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی مهم است و مدیران باید دید وسیعی داشته باشند و همت خود را برای حرکت بیشتر بالا ببرند و با تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش در راه حل مشکلات مردم گام بردارند.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها هم باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و هم برای هم‌افزایی بیشتر مطالبه‌گری کنند.
بازرس کل استان امیدآفرینی را یکی از مفاهیم کلیدی و اصولی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که می‌تواند در این زمینه الهام‌بخش باشد و با توجه به ظرفیت‌ها و مخاطبانی که دارد می‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی تاثیرگذار باشد.
وی بر ضرورت نقش‌آفرینی مشارکت دادن مردم در تصمیم‌سازی‌ها گفت: امیدواریم دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی بتواند در این زمینه بیش از پیش، اهداف و دیدگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را عینت بخشد.
بازرس کل استان ایلام کم کاری، عدم استفاده از منابع موجود، مدیریت نادرست، معطل ماندن منابع و ظرفیت‌ها و تجهیزات را مصداق کم‌کاری و حیف کردن بیت‌المال دانست و تصریح کرد: هر کسی به اندازه مسئولیتش در قبال کارهای انجام نشده مسئول است و باید پاسخگو باشد.
اصلانی بر استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای نظارت بیشتر و عمقی تأکید و تصریح کرد: تربیت افراد ماهر، تکمیل اکوسیستم‌ها و دیدن جوانب مهم هر موضوع و شناخت صحیح و عمیق مسائل و چاره اندیشی برای آن ها رسالت امروز مراکز علمی است.
وی از شناسایی ۳۵ مسئله کلان استان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور، نظام برنامه ریزی مساله محور در تدوین و اجرای مأموریت ها و برنامه های نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفته است و در انجام ماموریت ها با همکاری نخبگان و ظرفیت تشکل های تخصصی و مردم نهاد و توجه به ظرفیت نظارت همگانی و مردمی نمودن نطارت و بازرسی از مأموریت های سند تحول قضایی، به دنبال بررسی علل شکل‌گیری مسأله کلان در نظام اداری و اجرایی استان، وضع موجود و مطلوب و شناخت ظرفیت‌ها و نحوه رسیدن به وضع مطلوب هستیم.

منبع: ایسنا

334283