آغاز اجرای طرح بیمه نرسری ماهیان دریایی در سال 1400

صندوق بیمه با هدف تضمین تولید و حمایت از جامعه تولیدکنندگان و بهره برداران پروژه های پرورش ماهیان دریایی در سیستم های مختلف پرورشی اقدام به اجرای طرح بیمه نرسری ماهیان دریایی نموده است.
تصویر آغاز اجرای طرح بیمه نرسری ماهیان دریایی در سال 1400

به گزارش سایت خبری پرسون، قابل ذکر است نرسری یا نوزادگاه ماهیان دریایی، استخرهای ویژه پرورش ماهی­های جوان 1 تا 5/2 سانتیمتر برای انتقال به مزارع پرورش ماهی میباشد. مرحله نرسری به مدت 90 روز و تا زمانی که وزن بچه ماهی ها از 0/01 به 20 گرم و بالاتر برسند، ادامه یافته و پس از آن عمل انتقال به استخرهای پرورش صورت خواهد گرفت.

افزودنی است در این طرح ماهیان سی باس و سی بریم در قالب بیمه نامه پایه و تکمیلی و با کمک دولت به میزان 50 درصد از حق بیمه و حداکثر تعهد بر مینای 75 درصد ارزش اعلان شده از سوی سازمان شیلات کشور، در استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تحت پوشش بیمه قرار میگیرند.

باید اشاره نمود عوامل خطر تحت پوشش در بیمه نامه پایه این طرح شامل تلفات ناشی از بیماری های نوپدید، بازپدید، آتش سوزی، انفجار، صاعقه، طوفان، تند باد و سیل و در بیمه نامه تکمیلی شامل بیماری­ها و عوامل خطر غیرمدیریتی از جمله تلفات ناشی از بیمار­ی­ها، کاهش شدید اکسیژن در اثر فعالیت­های بیولوژیکی، تغییرات خصوصیات شیمیایی آب، قطع برق حدود 8 ساعت (نوسان شدید در دما و اکسیژن)، از کار افتادگی و خرابی دستگاه ها ناشی ازکارافتادن سیستم کنترل مرکزی می باشد.

334186