مدیرکل غله استان زنجان:

۹۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

مدیرکل غله استان زنجان از پرداخت بیش از ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران استان با پیگیری‌های مقامات استان و مسؤولین اداره کل خبر داد.
تصویر ۹۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ولی‌الله زمانی مدیرکل غله استان زنجان از خرید ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد و گفت: تقریبا همه مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

ولی‌الله زمانی اظهار کرد: بر اساس طرح ویژه ایام محرم و صفر برای شبکه هیأت‌های مذهبی، تکایا، مساجد، خیرین و... مجوز فروش 500 تن برنج و 400 تن شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان داده شده و مراتب به دستگاه‌های ذیصلاح توسط اداره کل ابلاغ شده است.

مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز فروش تا پایان صفر اعتبار لازم برای جذب را دارد، گفت: فرآیند رسیدگی به درخواست‌های مساجد و هیأت‌های مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، خیریه‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای متقاضی با مسؤولیت دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار استان است.

وی همچنین از خرید ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۹۹ درصد مطالبات گندم کاران استان با پیگیری‌های مقامات استان و مسؤولین اداره کل پرداخت شده است.

زمانی تصریح کرد: کشاورزانی که تا پایان روز کاری ۲۳ مرداد اقدام به تحویل گندم خود به مراکز خرید و ذخیره سازی استان کرده‌اند، وجه گندم خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل غله استان زنجان گفت: هم اکنون در استان ۳۷ مرکز خرید فعال بوده و تنها در ۲۰ مرکز خرید کشاورزان اقدام به تحویل گندم می‌کنند و خرید در استان بر اساس وضعیت موجود و برخی از مسائل تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم فیلتراسیون سیلوی زنجان در راستای کاش میزان آلودگی هوا گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته پس از عقد قرار فیلتراسیون سیلوی غدیر استان که بیش از 50 سال از عمر آن می‌گذرد سیستم فیلتراسیون این سیلو به‌روز شده است و هزینه مربوط به فیلتراسیون توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده است.

زمانی ادامه داد: با اینکار میزان آلودگی هوا بشدت کاهش می‌یابد و این اقدام در راستای مدیریت سبز و حفظ محیط زیست صورت گرفته است

منبع: فارس

334034