امام جمعه زنجان عنوان کرد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امری عقلانی و متناسب با اقتضائات زمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، امری عقلانی است.
تصویر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امری عقلانی و متناسب با اقتضائات زمان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات و عزاداری‌ها، امری عقلانی و متناسب با اقتضائات زمان است.

حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه در آیین قدردانی از هیات های مذهبی ملتزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم، افزود: هیاتهای عزاداری در زنجان در ایام محرم متفاوت با خیلی جاهای دیگر بود و هم امسال و هم سال گذشته از جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی حرکت های خوبی در استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: زنجان در این زمینه الگویی برای کشور بود.

امام جمعه زنجان گفت: تعداد اندکی هم پروتکلهای بهداشتی را در برخی مواقع رعایت نکردند ولی در مجموع عملکرد هیات های عزاداری استان شایسته قدردانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: امسال بالغ بر ۷۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده در کنار حدود هزار مسجد در استان، تجربه های خوبی را در اقامه عزای محرم در عین اجرای شیوه نامه های بهداشتی به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سعید احمدی افزود: اکثر هیات های عزاداری استان در محرم امسال برنامه های خود را در فضای باز و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا کردند.

وی اظهار داشت: در این میان هیات هایی هم بودند که شیوه نامه های بهداشتی را آن طور که باید، رعایت نکردند که البته تعداد آنها بسیار اندک و به شمار انگشتان دست بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در مجموع برنامه های عزاداری هیات ها در این استان محرم امسال، در سایه اجرای شیوه نامه های بهداشتی، بدون حاشیه برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی افزود: در ایام عزاداری محرم ۶ تیم در شهر زنجان و تیم‌های متعدد دیگر در سطح شهرستان ها به صورت مستمر بر نحوه فعالیت هیأت های عزادرای نظارت داشتند.

منبع: ایرنا

334026