بی‌عدالتی در حق نیروهای قراردادی مجموعه پزشک خانواده

نیروهای قراردادی پزشک خانواده (نیروهای روانشناس، بهیار، مراقب سلامت و...) از جمله افراد زحمتکشی هستند که در این شرایط کرونایی در کنار دیگر پرسنل با جان و دل کار می کنند ولی متاسفانه از ابتدای سال تاکنون تنها دو حقوق دریافت کرده اند. در این گزارش اتحاد خبر به قسمتی از مشکلات و درخواست های آن ها پرداخته شده است.
تصویر بی‌عدالتی در حق نیروهای قراردادی مجموعه پزشک خانواده

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، نیروهای قراردادی پزشک خانواده (نیروهای روانشناس، بهیار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت) از جمله افراد زحمتکشی هستند که در این شرایط کرونایی در کنار دیگر پرسنل با جان و دل کار می کنند ولی متاسفانه از ابتدای سال تاکنون تنها دو حقوق دریافت کرده اند. این نیروهای قراردادی که روزهای سختی را سپری می کنند با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و کرونایی دیگر توانی برای ادامه دادن ندارند. در این گزارش اتحاد خبر به قسمتی از مشکلات و درخواست های آن ها از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخته شده است که با هم صحبت های چهار نیروی قرارداری را می خوانیم.

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق نیروهای قراردادی پزشک خانواده

خانم ۳۰ ساله ای که نیروی قراردادی پزشک خانواده بخش سایر است با گلایه از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: چرا مطالبات ما را به موقع پرداخت نمی کنند با این حجم بالای کار روزانه و تزریق واکسن کرونا که انجام میدهیم بسیار خسته شده ایم و دیگر با این وضعیت اقتصادی بد که شب میخوابید و صبح بیدار میشوید تا قیمت ها نجومی شده چطور می توان امرار معاش کرد؟

وی ادامه می دهد: من یکی از نیروی های قراردادی پزشک خانواده (سایر) شهرستان تنگستان هستم که از ابتدای سال تاکنون تنها دوحقوق با فاصله هر دو ماه به ما داده اند که نمیدانیم آن را چه طور مدیریت کنیم که به هزینه ها برسد. قسط های عقب افتاده را پرداخت کنیم یا مخارج روزانه خانواده را تهیه کنیم.
این نیروی قرارداری گفت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم مشکلات ما را پیگیری کنند و حقوق های معوقه مان را پرداخت کنید.

مسئولین برای حل مشکل حقوقمان ما را دست به سر می کنند

یکی دیگر از پرسنل آقای نیروهای پزشک خانواده که نخواست نامش فاش شود گفت: همانطور که میدانید من وهمکارانم شبانه روز با مریض های کرونایی در ارتباط هستیم و بدون هیچ کوتاهی تاجایی که میتوانیم حتی بیشتر از چیزی که وظیفه داریم به مردم خدمت می کنیم که همگی این امر را یک وظیفه میدانیم ولی متاسفانه الان سه ماه می شود که حقوق نگرفته ایم و به هرمسئولی که مراجعه می کنیم ما را به مسئول دیگری پاس می دهد. مزد نیروهایی که جانشان را در شرایط کرونایی کف دستانشان گذاشته اند این است؟!

بی عدالتی در پرداخت حقوق نیروهای قراردادی

مرد جوان دیگری در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق اضافه می کند: ما نیروهای سایر قرارداد پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستیم که از سال جدید به این طرف با زحمت توانسته ایم دو حقوق بگیریم. در این شرایط بد کرونا خدا را خوش می آید ما جانمان کف دستمان گذاشته ایم و زحمت میکشیم حال مزد زحمات ما این است!؟ این در حالیست که حقوق پزشکان و ماماها منظم پرداخت می شود. و تا حالا پرداخت علی الحساب ۸۰ درصد حقوق پزشکان و ماماها انجام گرفته که می توانست حداقل سه نیروی قرارداری را با آن حقوق داد که این اوج بی عدالتی و ظلم است.

درخواست برای دریافت منظم حقوق ماهانه

یکی دیگر از پرسنل پزشک خانواده به نمایندگی از نیروهایی که این روزها با مشکل حقوق دست و پنجه نرم می کنند به اتحاد خبر گفت: ما جمعی از نیروهای بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قرار داد سایر شامل نیروهای بهداشتی و درمانی شاغل در درمانگاه و مراکز خدمات جامع سلامت کلیه شهرستانهای استان بوشهر هستیم که متاسفانه از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکل در قرارداد و پرداخت حقوق به صورت ماهیانه داریم و پرداختی ها با ۳ماه تاخیر و نا منظم هست.
وی ادامه داد: از اول سال تاکنون از شبکه بهداشت شهرستان ها و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مکرر پیگیر پرداختی حقوق هستیم ولی تاکنون فقط حقوق ۲ماه اول سال یعنی فروردین و اردیبهشت ماه پس از کلی تاخیر پرداخت شده آن هم پس از پیگیریهای فراوان همکاران که انجام دادند.

این پرنسل جوان نیروهای قراردادی پزشک خانواده افزود: در شرایطی که بیماری منحوس کرونا امان از تن و جسم مان گرفته و در محیط صد درصد آلوده و تماس مستقیم با بیماران داریم و مشغول خدمات دهی به همشهریان هستیم آنقدر مشکلات مالی فشار به زندگیمان وارد کرده که دیگر روحیه هم نوع دوستی و خدمت به مردم در همکاران پر تلاشمان درحال پایین آمدن است.
وی در ادامه گفت: انتظار می رود حقوق پرسنل سایر پزشک خانواده مثل سایر نیروهای رسمی در تاریخی مشخص و به دور از ابهام و پاس کاری واریز شود.

این نیروی مجموعه پزشک خانواده افزود: امید است با تحقق این مهم ما هم پاسخگوی هزینه های زندگی روزمره خود باشیم.

لذا از شما خواهشمندیم مشکلات ما را به گوش مسئولان برسانید تا نیروهای روانشناس، بهیار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت شاغل در درمانگاه های بوشهر هر ماه حقوق خود را به موقع دریافت کنند.

منبع: اتحادخبر

333919