جهانگردی با پرسون؛

این ها دیدنی ترین کاخ های دنیا هستند

کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کنند.
تصویر این ها دیدنی ترین کاخ های دنیا هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در سراسر دنیا وجود دارند که زمانی خانه پادشاهان و امپراطوران بودند و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کنند. در ادامه به معرفی چند کاخ زیبا و دیدنی میپردازیم.

کاخ باکینگهام لندن

اول از همه به سراغ کاخ باکینگهام لندن می رویم؛ کاخی که اقامتگاه خاندان سلطنتی بریتانیاست و از بزرگ ترین کاخ های فعال جهان به شمار می رود. با قرار گرفتن در شهر وست‌مینستر، این کاخ اغلب مرکز رویدادهای عمومی ویژه و مهمانی‌های سلطنتی است. این مکان در هنگام جشن‌های ملی، مورد توجه بریتانیایی‌ها است.

نام اصلی این مکان خانه باکینگهام است. ساختمانی که هسته کاخ امروزی را شکل می‌دهد، یک خانه شهری متعلق به دوک باکینگهام ساخته شده در سال ۱۷۰۳ در محلی بود که به مدت حداقل ۱۵۰ سال یک ملک شخصی به‌شمار می‌آمد. بعدها و در سال ۱۷۶۱، پادشاه جرج سوم آن را به تملک خود درآورد و به خانه شخصی ملکه شارلوت تبدیل کرد و نام آن به «خانه ملکه» مبدل شد. این عمارت در طول قرن ۱۹ ام، به وسیله دو معمار به نام‌های جان نش و ادوارد بلور توسعه یافت. آن‌ها پیرامون حیاط مرکزی سه قسمت درست کردند. کاخ باکینگهام در نهایت با به تخت نشستن ملکه ویکتوریا، در سال ۱۸۳۷، به کاخ سلطنتی رسمی بریتانیا تبدیل شد. آخرین ساختمان‌های اصلی، از جمله بخش نمای شرقی، که شامل یک ایوان مشهور بوده که خانواده سلطنتی به‌طور سنتی برای سلام دادن به جمعیت در آنجا جمع می‌شوند، در اواخر قرن ۱۹ام و اوایل قرن ۲۰ام اضافه شدند. اما کلیسای کاخ در اثر برخورد بمب آلمان‌ها در جنگ جهانی دوم تخریب شد؛ گالری ملکه در آن محل برپا و در سال ۱۹۶۲ به روی عموم گشوده شد تا کارهای هنری کلکسیون سلطنتی را در معرض نمایش قرار دهند.

طراحی‌های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمرنمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی، به پیشنهاد سر چارلز لانگ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند، هنوز دست باقی مانده‌اند. پادشاه ادوارد هفتم دستور به نوآرایی کاخ، با طرح عصر طلایی اروپا به رنگ کرم و طلایی داد. بسیاری از اتاق‌های پذیرایی کوچکتر، به شیوه سلطنت چینیان و با استفاده از وسایلی که از پاویلیون سلطنتی در برایتون و خانه کارلتون آمده بودند، تزیین شده‌اند. باغ کاخ باکینگهام بزرگترین باغ شخصی لندن است.

اتاق‌های دولتی که برای سرگرمی‌های رسمی و دولتی استفاده می‌شد، همه ساله در بیشتر روزهای اوت و سپتامبر، به عنوان بخشی از گشایش تابستانی کاخ، برای عموم بازند.

قصر نوی شوان اشتاین

قصر نوی شوان اشتاین در قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا که خود این استان در جنوب کشور آلمان قرار دارد توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم (بایرن) بنا نهاده شده است. این قصر بعداز گذشت این سال ها حال به مکانی تاریخی برای بازدید گردشگران و توریستان تبدیل شده است و سالانه حدود ۱٫۴ میلیون نفر از این قصر مجلل و تاریخی بازدید به عمل می آورند و از زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان به شمار می آید.

بدون تردید قلعه «نوی شوان اشتاین» (Neuschwanstein) را می‌توان پربازدیدترین قلعه در کشور آلمان دانست به طوری که بر اساس آمارهای رسمی، سالانه بیش از 1 میلیون نفر از این قلعه باستانی در جنوب باواریا دیدن می‌کنند. «لودویگ دوم» (Ludwig II) پادشاه باواریا که گاهی با القاب «دیوانه»، «غیرعادی»، «قو» و «افسانه‌ای» نیز از وی یاد می‌شود، کاخ رؤیاهای خود را بر اساس سبک احیای گوتیک و در مسافتی نه‌چندان دور از صخره‌های «هوهن شوانگو» (Hohenschwangau) احداث کرد.

نوع محل قرارگیری قلعه نوی شواین اشتاین کاملاً منطبق با چشم‌انداز خط‌ الراس تنگه «پولات جورج» (Pöllat Gorge) در غرب قرار داشته و همین موضوع سبب شده است تا تصویری افسون آمیز از آن ارائه شود. از هر سمتی که به قلعه نگاه کنید، قطعاً از نوع معماری ویژه و موقعیت مکانی آن هیجان‌زده خواهید شد و شاید به همین دلیل است که نباید از انتخاب این طراحی برای قلعه سیندرلا در دیزنی‌لند چندان متعجب شد.

کاخ ملی پنا

کاخ پنا (پرتغالی: Palácio da Pena‎) یک قلعه از عصر رمانتیسم در سائو پدرو د پنافریم، در شهر سینترا، پرتغال است. این قلعه در بالای تپه در کوه سینترا در بالای شهر سینترا قرار گرفته‌است و در روز روشن می‌توان به راحتی از لیسبون و بسیاری از مناطق شهری آن را مشاهده کرد. این یک بنای ملی است و یکی از اصلیترین آثار بجای مانده از عصر رمانتیسم در قرن نوزدهم در جهان است. این کاخ یک میراث جهانی یونسکو و یکی از هفت عجایب پرتغال است. کاخ پنا همچنین برای مقاصد دولتی توسط رئیس‌جمهور پرتغال و سایر مقامات دولتی استفاده می‌شود.

کاخ لافورتالزا

کاخ لافورتالزا در کشور پورتوریکو قرار دارد و در بین سال‌های ۱۵۳۳ تا ۱۵۴۰ با هدف دفاع از بندر «سان خوآن»، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پورتوریکو ساخته شده است. این کاخ، نخستین سری از ساختارهای نظامی برای حفاظت از شهر بود. جالب است بدانید که در حال حاضر این کاخ، محل اقامت فرماندار پورتوریکو به شمار می‌آید.

کاخ شون‌ برون، اتریش

شون برون به معنی چشمه زیباست و کاخی که این نام را دارد، اقامتگاه تابستانی امپراتور اتریش در پایتخت بوده است. این کاخ، بیش از 1400 اتاق دارد و سبک دکوراسیون داخلی آن روکوکو می باشد و از برجسته ترین جاذبه های گردشگری وین به حساب می آید.

برای شناختن ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی، خبر مرتبط با آن را مطالعه کنید

333859