پروازهای مشهد 48 درصد کاهش یافت

مشاور اجرایی شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با کاهش 48 درصدی پروازها مواجه شد.
تصویر پروازهای مشهد 48 درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا رستمیان اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا‌ روز 21 مرداد امسال طی ابلاغیه جدیدی محدودیت بیشتری برای تردد ناوگان عمومی مسافری صادر کرد.

وی افزود: در این مصوبه ابلاغی، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری در همه مسیرها برای مدت 6 روز کاهش یافت.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این ابلاغیه گفت: این مصوبه در فرودگاه‌های کشور متناسب با تعداد مسافران و پروازهای برنامه‌ای اجرا شد اما در هر فرودگاه نسبت به فرودگاه دیگر متفاوت بود.

وی افزود: فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در تعطیلات 6 روزه، کاهش 27 درصدی نشست و برخاست و 29 درصدی اعزام و پذیرش مسافران را تجربه کرد.

رستمیان اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که به‌طور معمول میزبان جمعیت بیشتری از مسافران نیز هست، با کاهش 48 درصدی پروازها مواجه بود.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مدت مذکور فرودگاه اصفهان در هر دو بخش اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما 35 درصد و فرودگاه شیراز نیز 27 درصد در پروازها و 29 درصد در تعداد مسافران کاهش داشت.

به گفته وی، فرودگاه‌های شمال کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با رعایت ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دادند به طوری که فرودگاه رشت 26 درصد در پروازها و 33 درصد در مسافران، فرودگاه ساری نیز 38 درصد در تعداد نشست و برخاست هواپیما و 50 درصد در میزان اعزام و پذیرش مسافران، کاهش را تجربه کردند.

رستمیان درباره آمار نشست و برخاست فرودگاه های جنوبی کشور در این مدت اظهار داشت: در این ایام فرودگاه اهواز 34 درصد، بندرعباس 22 درصد، لامرد 50 و لارستان 28 درصد کاهش را در نشست و برخاست هواپیما رقم زدند.

منبع: فارس

333789