تخریب شیشه برج مراقبت فرودگاه امام‌ (ره) و هشدار نقص ‌ایمنی در پروازها

بیش از ۸۰ روز است که شیشه برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شکسته و تخریب شده است و ضرورت دارد در راستای جلوگیری از به خطر افتادن ایمنی پروازها، هر چه زودتر ترمیم برج مراقبت در دستور کار قرار گیرد.
تصویر تخریب شیشه برج مراقبت فرودگاه امام‌ (ره) و هشدار نقص ‌ایمنی در پروازها

به گزارش سایت خبری پرسون، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که یکی از بخش‌های مهم صنعت هوانوردی محسوب می‌شود در یک دهه گذشته دستخوش بیشترین تغییرات مدیریتی شده است‌.

فعلاً آخرین مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دولت تدبیر و امید، ‌‌محمد کربلایی، رئیس سابق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا و از دوستان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دوران فعالیت وزارت دفاع است.

کربلایی پس از کسب این پست،‌ همکاران قدیمی خود را نیز وارد عرصه فرودگاهی کرد و حتی برای انتصاب‌ معاون خود و یکی از مدیران کل، افرادی را از ‌‌پشت گیشه یکی از بانک‌ها انتخاب کرد.

‌نکته قابل تأمل اینکه بیش از ۸۰ روز است که یکی از شیشه‌های اصلی کابین برج مراقبت پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) دچار ترک خوردگی و شکستگی شده است و با وجود تهدید جدی و خطر بالقوه برای سلامت جسمانی پرسنل برج مراقبت و ایمنی پروازها به واسطه بادهای شدید محلی در این فرودگاه، هنوز این شیشه تعویض نشده است.

بی‌توجهی به این موضوع‌ با اهمیت‌ خود می‌تواند موجب بروز یک بحران در بزرگ‌ترین فرودگاه‌ بین‌المللی کشور شود.

تصویر شیشه شکسته برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)؛ این شیشه از تاریخ ۱۰ اردیبهشت 1400‌ شکسته و‌ تاکنون ترمیم نشده است؛‌‌‌ قیمت شیشه حدود ۵۰۰ میلیون ریال است

همچنین کابین برج مراقبت فرودگاه امام خمینی (ره)‌ از سقف تا کف پوش‌، آسانسور و کابینت کنسول‌ها هیچ‌کدام چندان نشانی از ‌پر‌اهمیت‌ترین فرودگاه بین المللی کشور ندارد و بی‌توجهی و بی اهمیتی به‌ ایمنی و سلامت پرسنل متخصص این واحد در آن مشهود است، در این واحد روزانه ده‌ها پرواز بین المللی هدایت و کنترل می‌شو‌د.

ضرورت دارد ‌مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ بازدیدی از این مکان استراتژیک و با اهمیت‌ داشته باشند و در کنار بازدید از تعمیرگاه خودرو، انبارها و سالن ورزشی، حداقل یک بار هم به طور اختصاصی برای برج مراقبت وقت بگذارند و به این واحد حساس و پر اهمیت بها دهند.

منبع:فارس

325980