پیشتازی یزد در اخذ گواهینامه ملی ایمنی آب آشامیدنی(WSP)

مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد ازدریافت چهارگواهینامه ملی ایمنی آب در استان خبر داد و این استان را پیشرو در اخذ این گواهینامه در کشور دانست.
تصویر پیشتازی یزد در اخذ گواهینامه ملی ایمنی آب آشامیدنی(WSP)

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ناهید غلام نژاد مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد با اعلام این خبر افزود: برنامه ایمنی آب بر اساس سند ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوب هیئت وزیران در سال 90 و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در سطح استان در حال انجام می باشد و تاکنون شهرهای یزد و ابرکوه و مجتمع های آبرسانی فهرج و بفروئیه میبد موفق به اخذ گواهینامه آن گردیده اند.

وی افزود: در راستای برنامه ایمنی آب آشامیدنی در سطح استان(WSP) و بر اساس گام های تعریف شده در شیوه نامه موجود، برنامه بازدید میدانی از تاسیسات تامین، ذخیره و توزیع آب شرب شهری مروست و مجتمع آبرسانی ترکان وهرابرجان شهرستان خاتم انجام و نقاط قوت و ضعف طرح مذکوربه منظور ممیزی و اخذ گواهینامه ملی مورد بررسی قرار گرفت.

غلام نژاد با بیان اینکه این برنامه در بقیه شهرها و روستاهای استان با اولویت بندی درحال انجام می باشد هدف این برنامه را شناسایی رویدادهای مخاطره آمیز، تدوین راهکاهای لازم جهت حذف یا کاهش عوامل تهدید کننده سلامت آب آشامیدنی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف عنوان کرد.

333620