«زنگ تفریح» ایرانی به اسپانیا می رود

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» در اسپانیا به نمایش درمی آید.
تصویر «زنگ تفریح» ایرانی به اسپانیا می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، «زنگ تفریح» در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» در اسپانیا به نمایش درمی آید.

این فیلم با دعوت رسمی خوزه برگس مدیر جشنواره در این رویداد سینمایی حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» (Mostremp, Cinema Rural al Pallars) رویدادی سینمایی است که هر سال در مردادماه (ماه اوت) با مضمون «زندگی در روستا» در شهر پالاراس در منطقه کاتالونیا (اسپانیا) برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف ترویج سینما در شهرداری ترمپ دهمین سال برگزاری خود را جشن می گیرد. این رویداد سینمایی به همت انجمن سینمادوستان ترمپ و انجمن حمایتی شهرداری ترمپ برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» در چهار بخش انتخاب رسمی جشنواره، آثار تولید شده در «توپالاراس» و «ریبارگوسا»، آثار کودک و نوجوان، و بخش غیررقابتی «دریچه‌ای به جهان امروز» برگزار می‌شود و طیفی از فیلم‌های کوتاه را با تمرکز بر موضوع روستا در مدت چهار روز برگزاری جشنواره به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره، در حال حاضر، تنها جشنواره فیلم کوتاه با تمرکز بر این موضوع در تمام کاتالونیا است و یکی از معدود رویدادهایی از این دست در سطح اسپانیا به شمار می‌آید.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام اسپانیایی «El Recreo» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به دعوت رسمی خوزه برگس مدیر جشنواره در بخش غیررقابتی «دریچه‌ای به جهان امروز» (Finestra d’Actualitat) به نمایش درمی‌آید. در این بخش چهار اثر به انتخاب مدیر جشنواره با موضوعی غیرمرتبط با روستا حضور دارند.

«زنگ تفریح» امروز شنبه ۳۱ مردادماه در روز پایانی جشنواره به همراه سه فیلم کوتاه «حال دولاپا خوب است»، «خوبم، ممنون! شما چطورین؟» و «بلو و مالونه: موارد غیرممکن» در سینمای لا لیرا برای مخاطبان جشنواره نمایش داده می‌شود.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، برگرفته از ماجرای دختر آبی است و قصه‌‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال استقلال- العین در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

«زنگ تفریح» که بیش از ۳۰ حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را پشت سر گذاشته است، برنده جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا، بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین جشنواره بین المللی «فروزن» سان فرانسیسکو و «جایزه برجسته» جشنواره «ایندی فست» در آمریکا شده است.

موژان کردی در نقش سحر، ریحانه نبی‌یان در نقش طهورا، نیلوفر شکوهی‌نیا در نقش آیدا و غزل خلیلی در نقش سارا بازیگران این فیلم کوتاه هستند. این فیلم کوتاه محصول شمید فیلم است. پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی FeelSales است.

دهمین دوره جشنواره سینمایی آثار روستایی «موسترمپ» در پالاراس ۱۷ مردادماه (۱۸ اوت) آغاز به کار کرد و امروز با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه جشنواره به کار خود پایان می‌دهد.

...

333580