جریمه بیش از یک هزار خودروی ناقض ممنوعیت تردد در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش از جریمه یک هزار و ۸۰ خودرو در جریان اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و ورود به سواحل خبر داد.
تصویر جریمه بیش از یک هزار خودروی ناقض ممنوعیت تردد در کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی کیش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۱۵ مورد از این خودروها در جریان اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و ۶۵ خودرو نیز در جریان ممنوعیت ورود به سواحل جزیره از سوی پلیس و دوربین های نظارتی اعمال قانون شده اند.

وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه از ۱۵ مرداد آغاز و تا امروز از ساعات ۲۳ تا چهار صبح طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به مرحله اجرا در آمد افزود: در این طرح ناقضان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال اعمال قانون شدند.

جمالی یادآور شد: اجرای طرح ممنوعیت ورود به سواحل نیز از ۲۰ مرداد آغاز و تا پنجم شهریور ادامه دارد و پلیس موظف است نقاضان طرح را به میزان پنج میلیون و ۳۵۰ هزار ریال اعمال قانون کند.

وی گفت: با توجه به اینکه این محدودیت ها در راستای کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا اعمال شده انتظار می روند کیشوندان و مسافران نیز به منظورارتقای سطح سلامت کماکان این مساله همانند پروتکل های بهداشتی رعایت کنند.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها بود که اکنون نیز ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۶۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۳۴ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع:ایرنا

333156