طالبان: مردم فرودگاه کابل را ترک کنند

گروه طالبان روز پنجشنبه از مردم افغانستان که در داخل و اطراف فرودگاه بین المللی کابل اجتماع کرده‌اند خواست درصورتی که مدارک قانونی برای خروج از افغانستان ندارند، این محل را ترک کنند.

تصویر طالبان: مردم فرودگاه کابل را ترک کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از رویترز، به گفته مقامات ناتو، طالبان و کابل، از روز یکشنبه تاکنون ۱۲ نفر در فرودگاه کابل به دلیل تیراندازی یا ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند.

یک مقام طالبان روز پنجشنبه خطاب به مردمی که همچنان در دروازه‌های فرودگاه کابل اجتماع کرده‌اند خواست اگر مدارک قانونی در اختیار ندارند، این فرودگاه را ترک کنند.

این مقام طالبان که نخواست نامش فاش شود افزود: ما نمی‌خواهیم به هیچکس در فرودگاه کابل صدمه‌ای برسانیم.

روز یکشنبه (۱۵ اوت)، نیروهای گروه طالبان بدون درگیری یا مقاومت وارد کابل شدند و در عرض چند ساعت کنترل کامل پایتخت را در دست گرفتند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را در همان روز ترک کرد. کشورهای غربی مشغول تخلیه دیپلمات‌ها و کارکنان محلی سفارت خود هستند.

آمریکا مشغول تخلیه شهروندان و کارمندان افغان خود از افغانستان بوده است. این کشور هم اکنون کنترل فرودگاه بین المللی کابل را برعهده دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد که طالبان قول داده است در روند تخلیه امن شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، مشکل ایجاد نکند.

در همین حال، وندی شرمن قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه آمریکا، عصر روز چهارشنبه اعلام کرد اگرچه طالبان به قول خود در مورد شهروندان آمریکایی متعهد مانده است، به نظر می‌رسد این گروه از خروج افغان‌ها از افغانستان جلوگیری می‌کند.

332927