معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا در فارس 5737 قربانی گرفت


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان فارس پنج هزار و ۷۳۷ نفر براثر ابتلا به این بیماری منحوس جان خود را از دست دادند.
تصویر کرونا در فارس 5737 قربانی گرفت

به گزارش پرسون از فارس، عبدالرسول همتی معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز اظهارداشت: با اعلام جان باختن ۳۰ نفر از هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون پنج هزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک‌میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۶۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام‌ شده، ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی ‌شده است.

همتی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد تست سریع انجام‌ شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت و درمجموع از ابتدا تاکنون، ۳۸۱ هزار و ۹۸۱ بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی ‌شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز پنج هزار و ۲۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می ‌کنند.

همتی بیان داشت: ۳۳۳ هزار و ۳۷۳ نفر از ابتدا تا کنون از بیمارستان‌های استان فارس ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج‌شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا ویروس در فارس افزود: از مردم درخواست می‌ شود برای اعمال محدودیت‌های کرونایی، با در خانه ماندن از قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس استفاده کرده و در قبال جان خود، خانواده و همشهریان احساس مسئولیت کنند.

332915