استقبال چینی‌ها از «اوپنهایمر»

«اوپنهایمر» با فروش ۳۰ میلیون دلاری امتیاز قابل توجهی برای یک فیلم هالیوودی در شرایط فعلی در چین کسب کرد و در صدر باکس آفیس نشست.

تصویر استقبال چینی‌ها از «اوپنهایمر»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که بیشتر فیلم‌ها از روز جمعه اکران خود را در چین آغاز می‌کنند، فیلم هسته‌ای کریستوفر نولان از چهارشنبه اکران گسترده خود را شروع کرد و در پنج روز افتتاحیه خود ۳۰.۷ میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش یونیورسال پیکچرز این فیلم در ۳۵ هزار پرده در ۱۱ هزار سالن در چین از جمله ۷۶۱ پرده آیمکس به نمایش درآمد.

یونیورسال ادعا کرد «اوپنهایمر» سومین افتتاحیه بزرگ هالیوودی سال را پس از فیلم‌های «سریع ایکس» و «ترنسفورمرز: ظهور هیولاها» داشته است. این دومین افتتاحیه بزرگ برای فیلمی از نولان در بازار چین است و پس از «بین ستاره‌ای» قرار می‌گیرد.

این استقبال قوی پس از آن رخ داده که میزان علاقه مخاطبان چینی نسبت به فیلم‌های هالیوودی از دوران کووید و پس از آن به شدت کاهش یافت.

برخی منتقدان طولانی بودن فیلم، شخصیت اصلی ناشناخته آن و دشواری موضوع و برخی دیگر ارجاع‌های منفی آن به کمونیسم را مشکلی برای بازار چین ارزیابی می‌کردند.

اما امتیازی که بینندگان داده‌اند، نشان می‌دهد از فیلم راضی هستند. تماشاگران به فیلم در فرم پخش بلیت Taopiapiao امتیاز ۹.۶ از ۱۰ را دادند و فیلم در پلتفرم رقیب «مائویان» هم امتیاز ۹.۵ را کسب کرده و در وب‌سایت «دوبان» امتیاز ۸.۹ را گرفته است.

مائویان پیش‌بینی کرده که «اوپنهایمر» در تمام مدت اکران خود در چین به فروش ۴۵۱ میلیون یوان (۶۲ میلیون دلار) برسد.

باکس آفیس چین در ماه آگوست ۱.۱ میلیارد دلار (۷.۸ میلیارد یوان) فروش داشت که ۱۱ درصد کمتر از آگوست ۲۰۱۹ است. بازار چین کاملاً در اختیار فیلم‌های چینی باقی مانده و ۸۴ درصد از سهم بازار را این فیلم‌ها در اختیار دارند. سهم فیلم‌های خارجی در مجموع ۱۶ درصد است.

همزمان در باکس آفیس کره هم «اوپنهایمر» برای سومین هفته در راس فروش ایستاد و در ۱۹ روز ۲۲.۴ میلیون دلار فروخت.

509409