مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد:

فعالیت هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان حدود ۲۰ روز بعد از تاسوعا و عاشورا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری هیئت بزرگ مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.
تصویر فعالیت هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان حدود ۲۰ روز بعد از تاسوعا و عاشورا

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علیرضا نوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری هیئت بزرگ مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.

علیرضا نوری در گفت وگو با رسانه پرسون اظهار کرد: گروه هیئت مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده و مراحل مختلف آن انجام شده است. اما به جهت وجود شرایط کرونا، رعایت سلامتی مردم و نامه‌های ارسالی در حال حاضر برگزاری این هیئت به صورت موقت متوقف شده است.

وی افزود: یک قسمتی به عنوان حسینیه کودکان و نوجوانان در هیئت فاطمیون فعال شده است که به برگزاری فعالیت‌های عاشورایی همچون شعرخوانی، نقاشی و غیره در زمینه عاشورا اختصاص داده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه همه کلاس‌های حضوری کانون با توجه به شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، عنوان کرد: اما کلاس‌های آنلاین تخصصی و عمومی برای اعضای کودک و نوجوان دایر هستند.

نوری با تاکید براینکه مربیان کانون پرورش فکری مکلف شده اند در ابتدای شروع کلاس‌ها مسائل معنوی در خصوص واقعه عاشورا را با اعضا در میان گذارند خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع کلاس‌ها مباحثی در خصوص واقعه عاشورا همچون کتاب‌های عاشورایی، شهدای کودک و نوجوان عاشورا توسط مربیان کانون مطرح می‌شود.

وی به پک‌های فرهنگی تهیه شده جهت توزیع در مناطق محروم و روستاها اشاره و تصریح کرد: پک‌های نوشت افزاری و فرهنگی در اختیار هیئات مذهبی گذاشته شده تا این هدایای معنوی و فرهنگی را میان کودکان و نوجوانان توزیع کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در خصوص پک‌های نوشت‌افزاری فوق عنوان کرد: ارزش ریالی هر پک معادل حدود ۷۰ هزار تومان است.

332438