عزم همگانی جهت مهار فاجعه کرونائی پیش رو!

یادداشت پیش رو به فاجعه کرونا در خوزستان می پردازد.
تصویر عزم همگانی جهت مهار فاجعه کرونائی پیش رو!

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، موسوی زاده می‌نویسد: استاندار خوزستان میگوید وضعیت کرونا در استان بیداد می‌کند و خوزستان از لحاظ تعداد بیماران بستری و فوتی شرایط خوبی ندارد. چند روز قبل نیز اعلام شد که تقریباً تمام شهرهای پر جمعیت استان وضعیت قرمز کرونائی پیدا کرده‌اند و خطر فروپاشی نظام سلامت را تهدید میکند و این تصویری از وضعیتی است که تمام کشور را در برگرفته و نتیجه عادی انگاری این بیماری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و البته ضعف برنامه‌های مقابله با این ویروس وحشی و خطرناک و تاخیرات صورت گرفته در واکسینه کردن مردم در برابر این بیماری است. این وضعیت که در مقایسه با اوجگیریهای چهارگانه گذشته، بدلیل ورود نوع بسیار خطرناک دلتا به صحنه، از شدت و گسترش و خطر بیشتری برخوردار است وقتی نگرانی ها را بیشتر می کند که بدانیم هرچه به فصل پائیز نزدیکتر شویم اثرات و خطرات و دامنه گسترش آن بطور مضاعف افزایش خواهد یافت و اگر طی همین چند هفته باقیمانده فکری اساسی نشود همچناکه در پائیز گذشته تجربه شد، البته با ضریبی فزآینده، پائیز امسال کشور با فاجعه ای جبران ناپذیر مواجه خواهد شد.

بنظر می رسد اقداماتی که برای جلوگیری از بروز این فاجعه باید از سوی مسئولین انجام شود در دست اقدام است. رهبر معظّم انقلاب در پیامی مقابله با کرونا را اولویت اوّل کشور اعلام کردند، ایشان از مسئولین خواستند که تلاش مضاعفی را جهت تامین واکسن برای همه مردم چه از طریق واردات و چه تولید داخل انجام دهند. رئیس جمهوری کشور نیز از طرح تحول مقابله با کرونا سخن گفته و با بازدید سرزده از بیمارستان امام خمینی رحمت ا... علیه تهران و نیز از داروخانه ۲۹ فروردین، از نزدیک در جریان وضعیت بیمارستان‌ها و کم و کاستی‌های بیماران کرونایی قرار گرفته و ضمن پیگیری راهبرد ایجاد تحول در برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرده و برای تامین فوری اقلام درمانی، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تامین واکسن مورد نیاز کشور دستورات مهمی داده است. سازماندهی جدید ظرفیت‌های مردمی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای آن، چند شیفته شدن مراکز تزریق واکسن به‌منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون و افزایش نیروی انسانی کادر درمان از دستورات دیگر رئیس جمهوری در روزهای اخیر بوده است.

با اینهمه همانطور که پیشتر نیز متذکّر شدیم از آنجا که بررسی ها نشان می‌دهد رعایت دستورالعملها توسط مردم در مقابله با این بیماری خطرناک نقش اصلی را دارد، لذا برای تغییر وضعیت اسفبار فعلی و جلوگیری از فاجعه پیش بینی شده در فصل سرما که می‌تواند به فروپاشی نظام سلامت منجر گردد، تنها راه باقیمانده رعایت صددرصدی دستورالعملها و توقف مسافرتها و تردّدها و تجمّعها توسط هم استانی های عزیز و شدت عمل بی گذشت مامورین نسبت به متخلفان از ممنوعیتها و محدودیتهای کرونائی است. ‌

منبع:نورخوزستان

332366