معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

کرونایی‌های بر تخت بیمارستان مرز ۶۰۰ بیمار را رد کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از گذشتن از مرز ۶۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان خبر داد و گفت: ۳۱ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های مثبت روز گذشته است.
تصویر کرونایی‌های بر تخت بیمارستان مرز ۶۰۰ بیمار را رد کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علیرضا آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از گذشتن از مرز ۶۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان خبر داد و گفت: ۳۱ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های مثبت روز گذشته است.

علیرضا آرمانی کیان افزود: این استان روز گذشته چهار فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که نسبت به روزها و هفته های گذشته روند صعودی یافته که در مجموع شمار فوتی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۵۵۳ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی با توجه به کاهش محسوس پروتکل های بهداشتی همچنان نکات اعلام شده را تا مهار بیماری مورد توجه قرار دهند.

به گفته این مسوول، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی به ۹۶ هزارو ۱۹۸ نفر رسید که ۴۴۵ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۰۶ هزارو ۶۱۱ نفر رسیده است.

آرمانی کیان افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای یک‌هزارو ۴۱۳ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و هشت هزارو ۶۳۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۹ هزارو ۶۱۱ نفر رسیده است.

این مسوول، با اشاره رنگ بندی شهرسنان ها از نظر میزان بروز موارد بستری بیماری کووید- ۱۹ در هفته دوم مرداد امسال گفت: شهرهای ابهرا، ایجرود، خدابنده، زنجان، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه و طارم به ترتیب در رده های اول تا اخر قرار دارند.

وی، در مورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده و طارم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: ایسنا

332292