به منظور مدیریت پسماند و کاهش مصرف پلاستیک صورت گرفت:

ویژه‌برنامه‌های آموزشی-ترویجی هفته بدون پلاستیک در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری ویژه‌برنامه‌های آموزشی-ترویجی هفته بدون پلاستیک با رویکرد فرهنگ‌سازی برای مدیریت پسماند و کاهش مصرف پلاستیک در این منطقه خبر داد.

تصویر ویژه‌برنامه‌های آموزشی-ترویجی هفته بدون پلاستیک در قلب طهران

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: پلاستیک یکی از عمده‌ترین آلاینده‌های محیط زیست و بزرگ‌ترین معضل در مدیریت پسماندهای شهری است و از آنجایی که تجزیه‌ناپذیر است، حیات دیگر موجودات را نیز در خطر نابودی قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اهمیت تغییر الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی افزود: به همین منظور ضروری است با تدوین برنامه‌ای عملی، اقدامی اجرایی توسط سازمان‌ها و شهروندان برای کاهش استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی و آگاه‌سازی شهروندان در زمینه مضرات بهداشتی و ‌محیط زیستی این مسأله صورت پذیرد.

سعادتی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های آموزشی-ترویجی هفته بدون پلاستیک در این منطقه بیان کرد: این ویژه‌برنامه‌ها با مشارکت اداره آموزش شهروندی و اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۱۲ به‌منظور آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی شهروندان در مورد مخاطرات استفاده از کیسه‌ها و ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد، همچنین ضرورت جایگزینی آنها با کیسه‌های پارچه‌ای انجام پذیرفت.

شهردار قلب طهران همچنین توضیح داد: ارائه آموزش‌های غیر حضوری با استفاده از فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی رویدادمحور با رویکرد جامعه‌پذیری و مشارکت شهروندان در سرای محلات منطقه، نصب بنر و پوستر، توزیع بروشور، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین شهروندان از دیگر اقدامات محیط زیستی در این زمینه به منظور حساس‌سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به محیط زیست و نهادینه‌ساختن الگوهای رفتاری صحیح بود.

332179