پرداخت وام اشتغال به 1000 کارآفرین بوشهری در روستاها

رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر از پرداخت وام اشتغال به 1000 کارآفرین بوشهری از از اواخر سال ۹۷ تا کنون خبر داد.
تصویر پرداخت وام اشتغال به 1000 کارآفرین بوشهری در  روستاها

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصادق حاجیانی رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید، مؤسسه غیرانتفاعی وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری می‌باشد که بر اساس رویکرد حمایت دولتی از کسب‌وکارهای کارآفرینانه، مشاغل خرد و کوچک به‌خصوص زنان سرپرست خانوار و روستائیان ایجاد شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر گفت: از اواخر سال ۹۷ تاکنون تعداد ۹۳۹ فقره تسهیلات با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته شده که بیشتر کسب‌وکارهای خرد بوده که دوام و بقای بیشتری دارند.

رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر افزود: در هشت سال اخیر تاکنون ۱۱ هزار و ۶۴۸ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان در اختیار متقاضیان حوزه اشتغال به‌ویژه در روستاهای استان بوشهر قرار گرفته که ۱/۸ درصد تسهیلات کشوری است.

حاجیانی تصریح کرد: سود این تسهیلات برای شهرستان‌های مرزی چهار درصد و بقیه شهرستان‌های استان بوشهر ۶ درصد است که بدون سپرده‌گذاری قبلی می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

رئیس صندوق کارآفرینی استان بوشهر گفت: بر اساس شاخص سرانه اشتغال وزارت کار و تعاون، حداقل بیش از ۵۰۰ نفر به صورت اشتغال پایدار در روستاها هستند اما در اجرا بیش این آمار مشغول به کار هستند.

منبع: فارس

331823