یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:

در انتخاب وزرا جوان‌گرایی مهم است یا سوابق اجرایی؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر به دنبال اصرار بر سوابق اجرایی در میان گزینه‌های کم‌ سن وزرای معرفی شده باشیم، هیچ گاه جوان‌گرایی محقق نمی‌شود.
تصویر در انتخاب وزرا جوان‌گرایی مهم است یا سوابق اجرایی؟

سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص انتشار فهرست و اسامی وزرای پیشنهادی رئیسی به خصوص وزیر صمت به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: برنامه پیشنهادی وزرا به مجلس ارائه نشده است و برای قضاوت عجله‌ای نیست. اما به طور کلی وزیر صمت معرفی شده به مجلس، سوابق خوبی دارند؛ برای مثال معاون وزیر بودند و یا در آستان قدس اقدامات موثری انجام داند؛ بنابراین امکان نمره قبولی وجود دارد؛ البته باید برنامه‌های خود را ارائه کنند. اگر مناسب باشد؛ قطعا مجلس همراهی می‌کند.

حسینی‌کیا تصریح کرد: بعد از ارائه برنامه از سوی وزرای پیشنهادی ضعف و یا قوت آنان مشخص می‌شود.

وی در خصوص عدم سوابق اجرایی برخی وزرای پیشنهادی گفت: برای این که جوان‌گرایی رخ دهد، باید به جوان‌ها میدان برای آزمون و خطا ایجاد کرد و به آنها فرصت لازم را داد. ما جنگ را با 20 ساله‌ها بردیم و اقتصاد را با 60 ساله‌ها باختیم. اگر به دنبال اصرار بر سوابق اجرایی در میان گزینه‌های کم سن وزرای معرفی شده باشیم، هیچ گاه جوان‌گرایی محقق نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص شرایط حساس کشور و معرفی وزرای نه چندان موثر برای وضعیت فعلی، افزود: در تمام مقاطع فضای کشور حساس بوده؛ جنگ و تحریم وجود داشته و از وضعیت فعلی نیز به مراتب بدتر بوده؛ اگر وزرای جوان برنامه قوی و کارآمد داشته باشند برای تصدی پست وزراتخانه‌ها مناسب هستند.

331748