مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان خبر داد:

ناترازی شدید در تولید و مصرف برق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان از ناترازی شدیدی در تولید و مصرف برق خبر داد.
تصویر ناترازی شدید در تولید و مصرف برق

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، رویا قزلباش مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان از ناترازی شدیدی در تولید و مصرف برق خبر داد.

رویا قزلباش اظهار کرد: در هفته جاری تداوم روند افزایش دما تا پایان هفته ادامه دارد و همچنان نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه در پی تداوم افزایش دما مصرف برق روند صعودی خواهد کرد، بیان کرد: با توجه به اینکه امکان استفاده از همه ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی وجود ندارد، ناترازی شدیدی در تولید و مصرف برق ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه از همه مشترکان به ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود، اضافه کرد: از جمله راهکارهای ساده کاهش مصرف برق، کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند است.

قزلباش تاکید کرد: از آنجا که هم‌اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف کند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی حداقل یک هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم می‌کند، عنوان کرد: عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ در مدیریت برق در این روزها بسیار موثر است.

منبع: فارس

331649