درباره «بردن فریزر» برنده بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۳

برندن فریزر بازیگر فیلم «نهنگ» دارن آرنوفسکی جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۳ را برای بازی در فیلم نهنگ کسب کند.

تصویر درباره «بردن فریزر» برنده بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۳

به گزارش سایت خبری پرسون، فریزر در این فیلم در نقش پدری ۳۰۰ کیلویی بازی می‌کند. این شخصیت که با چاقی شدید زندگی می‌کند به ویلچر نیاز دارد. او با چنین شرایط جسمانی تلاش دارد تا با دختر ۱۷ ساله‌اش که از او فاصله‌ای زیاد دارد، دوباره ارتباط برقرار کند که همین تلاش‌ها و تقلاها ماجراها و اتفاقات فیلم را رقم می‌زند.

«نهنگ» با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام اثر «ساموئل دی. هانتر» ساخته شده است و فریزر برای بازی در نقش شخصیت اصلی، لباس چاقی مصنوعی پوشید که با توجه به صحنه‌های مورد نظر فیلم، وزنی بین ۲۵ تا ۱۵۰ کیلو اضافه را برای وی ایجاد می‌کرد. هر روز ۶ ساعت از وقت این بازیگر صرف گریم می‌شد تا به قالب شخصیت مورد نظر درآید.

فریزر در مصاحبه‌ای، درباره سختی گریم صحبت کرده است؛ اینکه لباسی تقریباً شبیه یک کت تنگ با آستین می‌پوشید که با دست روی آن ایربراش شده بود تا مانند پوست انسان باشد و همه موهای بدن رویش نقاشی شده بود تا به نظر برسد پوست اوست.

او همچنین گفته بود، در پایان روز که همه ابزار گریم را از تنش خارج می‌کرد دچار سرگیجه می‌شد و همین موجب قدردانی او از افرادی شد که بدنشان این چنین است. او افزود برای سکونت در آن وجود فیزیکی باید از نظر ذهنی و جسمی یک فرد فوق‌العاده قوی باشی.

اولین نمایش جهانی «نهنگ» در پنجمین روز جشنواره فیلم ونیز رخ داد که نشانه‌ای از بازگشت برندن فریزر به هالیوود بود.

فریزر با «جورج جنگل» در سال ۱۹۹۷ و پس از آن با «مومیایی» به چهره محبوب گیشه‌های سینما بدل شد، اما در دهه ۲۰۱۰ کم‌رنگ شد و در نقش‌های کوچک‌تر و اغلب تلویزیونی دیده شد.

از همین رو «نهنگ» بازگشت بزرگی برای این بازیگر محسوب می‌شود.

منبع: شهرآرانیوز

467285