واکنش یک نماینده مجلس به لیست اعلامی رئیسی؛

احتمال عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی/ رئیس‌جمهور می‌تواند سرپرست انتخاب کند

یک نماینده مجلس بیان کرد: تشکیل کابینه دولت جدید و رأی اعتماد گرفتن تمام وزرا دو موضوع جداگانه است. رئیس جمهور می‌تواند برای وزارت‌خانه‌هایی که رأی اعتماد نگرفته‌اند، سرپرست تعیین کند. 
تصویر احتمال عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی/ رئیس‌جمهور می‌تواند سرپرست انتخاب کند

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شوررای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه به مجلس گفت: برخی از وزرای پیشنهادی خوب و برخی دیگر با توجه پیشینه‌ای که دارند، احتمالا رأی اعتماد نمی‌گیرند. البته آنها باید برنامه‌های خود را ارائه کنند و بگویند دقیقا در یک تا چهار سال آینده چه اقداماتی انجام می‌دهند، قطعا مجلس بدون در نظرگرفتن برنامه و عملکرد افراد معرفی شده، قضاوت زودهنگام نمی‌کند.

رحیمی مظفری تصریح کرد: نمایندگان مجلس، سوابق اجرایی وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند؛ شخصی که در جایگاه یک مدیر کل نتوانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد، چگونه یک وزارتخانه را اداره می‌کند؛ بنابراین مجلس به راحتی اغنا نمی‌شود.

وی در خصوص این موضوع که تأکید بر تشکیل سریع کابینه ممکن است باعث عجله مجلس در خصوص بررسی سوابق و دادن رأی اعتماد به وزرای معرفی شده شود، گفت: به هیچ وجه این اتفاق رخ نمی‌دهد و عجله‌ای وجود ندارد. تشکیل دولت جدید و رأی اعتماد گرفتن تمام وزرا دو موضوع جداگانه است. رئیس جمهور برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند و از مجلس رأی اعتماد نگرفته‌اند، می تواند سرپرست تعیین کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر دولت فهرست اسامی وزرا را سریع ارسال می‌کرد؛ مجلس با یک برنامه فشرده برنامه‌ها را بررسی و در هفته آینده و قبل از تعطیلات بحث رأی اعتماد مطرح می‌شد.

رحیمی مظفری در پایان گفت: نمایندگان مجلس به هیچ عنوان به سادگی از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی عبور نمی‌کنند.

331404