در بیمارستان بستری نشوید!

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند و بستری شدن در بیمارستان در بعضی مواقع احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.
تصویر در بیمارستان بستری نشوید!

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران درخصوص شرایط خاصی که در کشور و دنیا در پی شیوع کرونا شاهد آن هستیم، اظهار کرد: هرگونه تجمع و تردد سبب شعله ور شدن ویروس و حادتر شدن شرایط موجود خواهد شد که این موضوع منحصر به ایران نیست و در تمام جوامع هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند، تاکید کرد: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد؛ به طور مثال همراهان بیمار هم ممکن است آلوده شوند.

بیگلری عنوان کرد: تنها درصد بسیار محدودی از کسانی که تست آزمایشگاهی آنها مثبت است و بیماری‌شان به اثبات رسیده است، نیاز به بستری دارند. در دنیا هم روال این است که اغلب مبتلایان معمولا در خانه درمان می‌شوند، البته در راستای این امر باید به مردم آموزش عمومی داده شود تا بدانند چگونه از بیماران خود در منزل مراقبت کنند.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر این است که کسانی که بیمار هستند و در منزل یا بیمارستان دوران نقاهت را می‌گذرانند مطلع باشند که در روزهای پیش روی بیماری‌شان چه علائمی خواهند داشت؛ چرا که این امر کمک خواهد کرد از اضطراب آنها کاسته شود و بتوانند به راحتی با بیماری کنار آمده و این دوران را پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به اینکه تجربه دنیا و کشور به ما نشان داده است که اغلب کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، نیاز به درمان‌های ضدویروسی خاص نخواهند داشت، مطرح کرد: نشان داده شده که بسیاری از داروهایی که تاکنون به عنوان داروی ضد ویروسی مطرح بوده‌اند، خیلی موثر نبودند به همین خاطر مصرانه به دنبال تجویز دارو برای بیمار بستری در بیمارستان نباشید؛ چرا که این ویروس هنوز درمان خاصی ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، بیگلری در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان اظهار کرد: کسانی که واکسن تزریق کرده اند خود را در مقابل ابتلا به بیماری کاملا ایمن ندانند. تجربه جهانی نشان می‌دهد حتی افرادی که واکسینه شده‌اند می‌توانند مبتلا شوند یا بیماری را به دیگران انتقال دهند. به همین خاطر عزیزانی که واکسن هم دریافت کرده‌اند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا

331127