علی فتاحی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ورود دین به زندگی مردم دلیل هجمه دشمنان علیه شورای نگهبان

علت هجمه‌ها علیه شورای نگهبان این است که یک ایده جدید را برای حکمرانی در دنیا اعلام کرد و این ایده بر چند پایه استوار بود، این‎که دین وارد زندگی مردم شود و مردم در این مسیر نقش آفرینی کنند.
تصویر ورود دین به زندگی مردم دلیل هجمه دشمنان علیه شورای نگهبان

علی فتاحی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص نقش شورای نگهبان در تحولات انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از تجربه تلخ تاریخی که کشور ما در دوره مشروطه داشته است و با وجود این‌که مردم می‌خواستند از ضوابط و قواعد اسلامی در قانون‌گذاری پاسداری شود و مجالس قانون‌گذاری نتوانند بر خلاف معیارها و موازین اسلامی قانون‌گذاری کنند این اتفاق نیفتاد، اصل دوم متمم قانون اساسی که معروف به اصل طراز است، اجرایی نشد و نتیجه آن، این شد که مجالس قانون‌گذاری قواعد و ضوابط را بر خلاف موازین اسلامی تصویب کردند.

فتاحی افزود: بعد از انقلاب اسلامی به دلیل دغدغه دینی مردم در حکومت اسلامی و تحقق نظام جمهوری اسلامی ایران این دغدغه وجود داشت که باید نهادی برای حفاظت از اسلامیت نظام و حفظ قانون اساسی وجود داشته باشد، به همین دلیل نهاد شورای نگهبان در نظر گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار وظیفه خطیر پاسداری از قانون اساسی و پاسداری از موازین اسلامی، وظیفه نظارت بر انتخابات و پاسداری از جمهوریت نظام نیز به نهاد شورای نگهبان سپرده شد.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در پایان اظهار داشت: علت هجمه‌ها علیه شورای نگهبان این است که یک ایده جدید را برای حکمرانی در دنیا اعلام کرد و این ایده بر چند پایه استوار بود، اینکه دین وارد زندگی مردم شود و مردم در این مسیر نقش آفرینی کنند. در تحقق این مسیر نهادهای ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران ساختار سازی حقوقی شد و نهاد شورای نگهبان، نهادی بود که وظیفه خطیر پاسداری از این دو حوزه اصلی را بر عهده داشت. شورای نگهبان همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته از این جهت که پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

330977