مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در جمع مداحان و مدیران هئیات مذهبی:

هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی هیئات عزاداری نیست

مدیر کل صدا و سیمای یزد گفت: هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی، اثرگذاری ، مقبولیت و فرهیختگی هیئات عزاداری نیست و آن هم هیئات عزاداری یزد که چیز دیگری است.
تصویر هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی هیئات عزاداری نیست

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، امیر احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای یزد صبح امروز در گردهمایی بزرگ مداحان و مدیران بسیجی هیئات مذهبی شهرستان با عنوان عاشورائیان که در حسینیه ثارالله برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره مدیران هئیات مذهبی و مادحینی که طی سال های گذشته از دنیا رفتند ابراز داشت: قرن هاست که ما درگیر جنگ نرم و نابرابر جبهه کفر با مکتب تشییع هستیم که میتوان گفت از زمان انتخاب امیرمومنان در غدیر تا به امروز جنگ نرم و تحریف آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد و این جنگ نرم با حق و حقیقت که نماد عینی آن حضرات معصومین (ع) و مکتب تشییع است هر روز به یک شکل و شمایلی بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اضافه کرد: در جنگ نرم به وسیله هنر و با ابزار رسانه کار می شود و کسی در این نبرد غالب می شود که بتواند استفاده بهتری از ابزار هنر و رسانه ببرد تا اندیشه خود را غالب کند

پهلوانیان تصریح کرد: در رسانه های ضد دین و تشییع با ابزار هنر دو چیز را در دو حوزه دنبال میکند اول اینکه هر کسی که اسم شیعه و امام حسین (ع) را می شنود حس خوبی پیدا نکند ‌و دوم اینکه آن چیزی که در اندیشه و فرهنگ عاشوراست و در باورهای ما وجوددارد تغییر دهد

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای ازبین بردن حس زیبا به تفکر و فرهنگ شیعه و عاشورا کافی است کلمه شیعه را در گوگل بصورت انگلیسی سرچ کنید تا ببینید چه مطالب و تصاویری. را به شما نشان می دهد تصاویری از قمع زنی ها ، تیغ زنی ها ، روی آتش دویدن و .... و یک تصویر از عزاداری پرشکوه هنرمندانه فاخر و معنوی استان یزد نمایش‌داده نمی شود و این فضای تحت وب را از تصاویری پر کردند که ارتباطی با فرهنگ تشییع ندارد و برایمردم دنیا حس خوبی ایجاد نمی کند و این ها از عکس به عنوان یک ابزار هنری مفهوم ساز استفاده کردند.

رییس بزرگترین رسانه استان با اشاره به اینکه درست است که ما در خصوص شیوه عزاداری مطلبی نداریم اما به دستور مراجع عظام هر چیزی که موجب وهن شیعه شود حرام است گفت: تمام تلاش دشمنان ما این است که حس خوبی نسبت به تشییع و امام حسین (ع) در مردم دنیا به ویژه نسل جوان به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: روش دیگر غربیها این است که فرهنگ عاشورا از محتوا تهی شود و ذهن ها از هدف والای وی که احیای دین، نماز، انسانیت و ... به سوی مطالبی با درجه پایین تر منحرف شود که البته به کوری چشم دشمنان این مکتب تا قیامت برپا خواهد بود.

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد دوگانگی غلط شور و شعور حسینی هستند ابراز داشت: این دوگانگی یک سخن غلط و دروغ بزرگ است مگر می شود شور حسینی داشت اما شعور حسینی نداشت این دو توامان و باهم هستند و نمیتوان از هم منفک کرد و بگوییم شعور را جای شور کنیم مگر می شود کسی نسبت به کربلا شعور نداشته باشد و عزاداری کند.

این مقام مسئول عزادارترین فرد عالم نسبت به عزای سیدالشهداء (ع) را امام زمان (عج) دانست و گفت: شعور و معرفت حضرت به واقعه عاشورا ایشان را عزادارتر کرده بنابراین شور و شعور حسینی ممزوج بوده و جدا شدنی نیست.

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بر اساس مستندات علمی اثبات شده که منشا احساس ادراک است یعنی زمانی نسبت به چیزی احساس پیدا می‌کنی که ادراک کرده باشی و دوست داشتن، هیجان و شور میوه درخت شناخت است و در پاسخ به آنان که میگویند به جای گریه کردن بر امام حسین(ع) او را بشناسید باید گفت مگر می شود حسین (ع) را شناخت و گریه نکرد.

وی افزود: تمامی شخصیت های غیر مسلمان زمانی که امام حسین را می شناختند داغدار او می شدند چون شناخت آگاهی می‌دهد پس دومسیری که غرب با هنر و رسانه های فراوان که امروزه بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی زبان دارد در دو محور حس نامطلوب و ایجاد تفکر غیر دینی تلاش می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای یزد تاکید کرد: اما نقطه قوت ما رسانه و ابزار بی نظیری است که هیچ کجای دنیا وجود ندارد و آن هم رسانه و هنر بی نظیر هئیت عزاداری بوده و در اختیار شما بزرگواران است

وی تاکید کرد: هیچ رسانه ای به قدرتمندی، اثرگذاری ، مقبولیت و فرهیختگی هیئات عزاداری نیست و آن هم هیئات عزاداری یزد که چیز دیگری است و رهبر معظم انقلاب در تمجید عزاداری یزدی ها فرمودند عزاداری یزد سه ویژگی فاخر، پرمحتوا و هنرمندانه بودن را داراست و البته این ویژگی های اصیل به همت شما زنده نگه داشته شده است.

پهلوانیان در پایان با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء(ع) یادآور شد در طول تاریخ تنها دریک دوره آن هم در دوران رضا خان مجالس عراداری تعطیل شده و کرونا هم نتوانست تمامی مجالس ما را تعطیل کند و تنها شکل عزاداری ها را تغییر داد که این هم مهر تائیدی بر هنرمندی یزدی ها در عزاداری ماه محرم است.

انتهای پیام/

330720