سید صالحی در گفت و گو با پرسون:

ضعف مدیریت مشکل اصلی استقلال است/ فرهاد مجیدی به تنهایی فشارها را تحمل می کند

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره ناکامی استقلال در کسب جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد. 
تصویر ضعف مدیریت مشکل اصلی استقلال است/ فرهاد مجیدی به تنهایی فشارها را تحمل می کند

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار پرسون درباره پیروزی فولاد برابر استقلال در فینال جام حذفی اظهار کرد: تیم استقلال در نیمه اول با تغییرو تحولات صورت گرفته از سوی مجیدی و نوع سیستمش بدون مهاجم هدف بازی می کرد و کادر فنی سعی کرد که در بازی سرعتی از قایدی استفاده کند.

او در ادامه گفت: تیم استقلال با تفکرات فرهاد مجیدی قصد داشت که از اشتباهات کولیبالی در خط دفاع استفاده کند اما فولادی ها با پرس کردن اجازه را به استقلالی ها ندادند تا از عمق دفاع آنها استفاده کنند. تحرک در پاس های بازیکنان کند بود و استقلال به بازی مستقیم روی آورد اما این تیم با توجه به اینکه مهاجم سرزن نداشت در نهایت نتوانست موقعیت گلزنی در محوطه جریمه حریف ایجاد کند.

سید صالحی گفت: تیم استقلال در نیمه دوم با تغییرات فرهاد مجیدی مالکیت بازی را در اختیار داشت و از آن طرف هم فولادی ها با دوندگی زیاد قصد داشتند که از سرعت پریرا و پاتوسی در خط حمله استفاده کنند. به هر حال هر 2 تیم در طول بازی نتوانستند گل بزنند و در نهایت تیم فولاد در ضربات پنالتی به برتری رسید و قهرمان شد.

کارشناس فوتبال درباره علت ناکامی استقلال در کسب جام قهرمانی اظهار کرد: مدیریت مشکل اصلی استقلال است. فرهاد مجیدی 3 سال سرمربی استقلال است اما او هیچ وقت این تیم را نبسته است. هر سال یک مدیرعامل به استقلال می آید و برای قهرمان شدن باید همه ارگان باشگاه دست به دست هم بدهند و با یکدیگر همکاری کنند. همچنین آبی پوشان بازیکن بازیساز ندارند تا کمربند خط میانی را به حمله و دفاع وصل کند. البته فرهاد مجیدی بد نتیجه نگرفت و جام حذفی جام شگفتی ها است و نشان نمی دهد کدام تیم برنده بازی است. به نظرم باید وزارت ورزش هر چه سریعتر وضعیت مدیریت استقلال را مشخص کند تا این تیم بتواند به اهداف خود برسد.

او افزود: تیم الهلال حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی دوستانه برگزار کرده و بازیکن جدید گرفته است اما تیم استقلال بازیکن نگرفته و این ضعف مدیریت را نشان می دهد.

سید صالحی درباره عملکرد تیم فولاد بیان کرد: جواد نکونام ساختار دفاعی خوبی را درست کرده و زمانی که تیم فولاد توپ را از دست می دهد، بازیکنان این تیم به خوبی پرس می کنند. همچنین نکونام تفکرات تاکتیکی خود را به بازیکنان فولاد القا کرده و آنها به انسجام تاکتیکی رسیدند.

وی درباره اینکه نبود فرهاد مجیدی در باخت استقلال تاثیر داشت، گفت: بله، غیبت فرهاد مجیدی در بازی فینال تاثیرگذار بود. به هر حال مجیدی باید کادر فنی باتجربه به استقلال بیاورد تا به موفقیت برسد. به نظرم فرهاد امسال تنها بود و به تنهایی فشارها را تحمل می کرد. او همه مسائل باشگاه را در اختیار داشت و تمرکزش را از دست داده بود.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: وزارت ورزش باید تکلیف استقلال را مشخص کند تا این تیم در آسیا به موفقیت برسد.

330574