فروش میلیاردی «دینامیت» امید گیشه

فروش میلیاردی فیلم سینمایی «دینامیت» آن هم یک هفته بعد از آغاز اکران دل بسیاری را به آینده گیشه سینما پس از ضربه کاری همه‌گیری کرونا گرم کرد.

تصویر فروش میلیاردی «دینامیت» امید گیشه

به گزارش سایت خبری پرسون، یک سال و اندی از اینکه یک فیلم سینمایی اکران شود و بعد از یک هفته به جدول میلیاردی‌های سینما اضافه شود، می‌گذرد. یعنی اساساً بعد از آمدن میهمان ناخوانده کرونا این اولین بار است که یک فیلم سینمایی یک هفته‌ای گیشه میلیاردی را تجربه می‌کند.

البته از خیلی وقت پیش و وقتی برای اولین بار سینماها تعطیل شد، خیلی‌ها معتقد بودند اگر فیلم خوب، جذاب و کنجکاوی برانگیز در سینماها اکران و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن‌ها رعایت شود، هنر هفتم می‌تواند مخاطبانش را به سینما بکشاند.

اما تن ندادن صاحبان فیلم‌ها به اکران ‌آثار خود با توجه به فعالیت لغزنده و ناپایدار سینماها و هراس مردم از کرونا و فضای بسته سالن سینماها باعث شد فیلم‌های کارگردانان شناخته شده و مطرح سینمای ایران چون مسعود کیمیایی و مجید مجیدی هم اقبالی در گیشه سینماها نداشته باشند.

نکته قابل تامل دیگر در این بین، حتی مورد اقبال قرار نگرفتن دو فیلم نسبتاً کمدی هفته‌ای یک بار آدم باش و تک‌خال است که بعد از ماه‌ها اکران همچنان گیشه ای بهتر از یک میلیارد نداشته اند.

اما از بهمن سال گذشته و به‌ویژه در اردیبهشت امسال و برگزاری جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و جهانی که اتفاقا به صورت حضوری هم برگزار شد به نظر می‌رسد تا حدودی اعتماد مخاطب نسبت به امن بودن سالن‌های سینما جلب شده است و در عین حال قرار گرفتن سینماها از گروه مشاغل ۳ به گروه مشاغل ۲ امنیت باز بودن سالن های سینما حتی بعد از قرمز شدن شهرها را نیز تا حدودی تضمین کرد.

حالا به نظر می‌رسد در سایه نگاه حمایتی سازمان سینمایی به فیلم‌هایی که در شرایط فعلی قصد اکران دارند و در کنار امنیت روانی سالن‌‎های سینما برای مردم، اقبال به هنر هفتم بار دیگر بیشتر شده است تا جایی که حالا بعد از ۱۷ ماه یک فیلم بعد از یک هفته نمایش به باشگاه میلیاردی اضافه شده است.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش روز یکشنبه گفت: با توجه به اینکه فروش فیلم سینمایی دینامیت ساخته مسعود اطیابی از یک میلیارد تومان عبور کرده است نامه این فیلم به سازمان سینمایی ارسال شد تا طبق وعده این سازمان به این فیلم یک میلیارد تومان تعلق بگیرد.

به کلیه آثار سینمایی که از ۱۰ تیرماه اکران شده‌اند اعلام می‌کنیم که اگر فروششان به دو میلیارد برسد، یک میلیارد تومان از وعده‌های سازمان سینمایی تعلق می‌گیرد و اگر این فروش به پنج میلیارد برسد مجدداً یک و نیم میلیارد دیگر به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

در تازه‌ترین خبرها نیز قرار است تا آخر این هفته ۴ فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شود و باید دید که آیا این روند صعودی فروش فیلم ها ادامه خواهد داشت و آیا امید به گیشه بازگشته است؟

323422