عضو شورای شهر خواستار شد؛

اولویت شهردار آینده؛ حل مشکل مسکن کارکنان شهرداری

عضو شورای شهر بیان کرد: حل مشکل مسکن کارکنان شهرداری باید مدنظر شهردار آینده قرار بگیرد.
تصویر اولویت شهردار آینده؛ حل مشکل مسکن کارکنان شهرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران ضمن خوشامدگویی به علیرضا زاکانی و تبریک روز خبرنگار گفت: زاکانی برنامه‌های خود را به اعضای شورا ارائه کرده و از زحمات وی برای تدوین این برنامه‌ها تشکر می‌کنیم. در مورد این برنامه‌ها چند نکته‌ای مطرح است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: اولین نکته که باید به آن اشاره شود بحث اهتمام به مناطق جنوبی و کاهش فاصله‌ بین شمال و جنوب است که تجلی این مسئله را در منطقه بیست تهران شاهد هستیم و شهر ری باید به عنوان قطب فرهنگی تهران مورد توجه قرار بگیرد. متاسفانه شاهد این هستیم که مسائلی نظیر فاضلاب و پسماند از مناطق شمالی شهر به سمت جنوب می‌رود، هر چند شهرداری تهران به عنوان یکی از ارکان این مسئله نقش‌آفرین است، اما باید مورد توجه قرار گیرد.

اقراریان با اشاره به بدهی‌های شهرداری تهران تصریح کرد: مطالبات شهرداری از بخش‌های مختلف اهمیت به سزایی دارد، به این ترتیب که در حال حاضر بانک‌ها در مدل سود مرکب روز به روز بدهی‌های شهرداری را افزایش می‌دهند و از آن طرف مطالبات بسیار متنوعی را از ارکان شهر داریم و این حقوق مردم تهران است که در معرض تضییع شدن قرار دارد. لذا برای بررسی مطالبات بانک‌ها نیازمند بررسی هستیم و باید در یک تهاتر سالم و شفاف بدهی‌های شهرداری تهران را تسویه کنیم.

این عضو شورای ششم شهر تهران ادامه داد: توجه به ماموریت‌های جدید شهرداری نیز اهمیت به سزایی دارد. کما اینکه اداره کلان شهرها و جهان شهرها نیازمند خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی است. یکی از بزرگترین سرمایه‌هایی که شهر تهران در اختیار دارد مجموعه دانشگاه‌ها است که نیاز است به منابع انسانی و دانشگاه‌ها توجه بیشتری شود. لذا خواهشمندم اداره نخبگان شهر تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار بگیرد.

اقراریان با اشاره به تاثیر پایتخت بودن تهران و هزینه‌هایی که از این قبیل بر مردم ساکن این شهر وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تهران پایتخت سیاسی و اقتصادی است هزینه‌های سیاسی به مردم شهر تهران تحمیل می‌شود و ما شاهد این هستیم که دولت‌های مختلف این هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اتصال گلزار شهدای تهران به اکوسیستم فرهنگی بسیار اهمیت دارد، اهتمام به مشکل مسکن کارکنان در شهرداری به ویژه آتش‌نشانان نیز بسیار حائز اهمیت است، امیدوارم با همکاری و همدلی میان همه ارکان شاهد شهرداری باشیم که پاسخگو باشد چرا که بعضا شاهد این قضیه هستیم که مدیران در ارکان مختلف کشور پاسخگوی مردم نیستند و مشکلات را بر گردن یکدیگر می‌اندازند. نباید مردم احساس بی‌پناهی کنند. شورای ششم آمده است که پناهگاه مردم و مستضعفین شهر تهران باشد.

منبع: ایسنا

330186