باید تلاش کنیم شهر را عادلانه مدیریت کنیم

گزینه شهرداری تهران درباره برنامه‌های خود گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار میلیارد بدهی و ۵۸ هزار میلیارد مطالبات شهرداری است که به دنبال کاهش آنها هستیم.
تصویر باید تلاش کنیم شهر را عادلانه مدیریت کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالات و سخنان اعضای شورای شهر درباره برنامه‌های وی گفت: بی عدالتی در فاصله جنوب و شمال کاملاً مشهود است و باید مسیری متوازن را طی کنیم. مقدمه این کار این است که یک تصویر مشخص از تهران داشته باشیم که این تصویر روشن موجود نیست. لذا باید به سرعت به یک سند منجسم دست پیدا کنیم تا این بی عدالتی رو رفع کنیم. فاصله بین ۳۳ تا ۲.۵ سرانه فضای سبز دو منطقه یک فاجعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: باید تلاش کنیم شهر را عادلانه مدیریت کنیم. لذا نیاز به یک اسناد و نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

زاکانی درباره حوزه بدهی‌های بانکی بیان کرد: در حال حاضر ۶۶ هزار میلیارد بدهی و ۵۸ هزار میلیارد مطالبات شهرداری است و بخش زیادی از این بدهی‌ها به بانک‌ها است که روز به روز در حال افزایش است. اوراق مشارکتی هم که بانک‌ها برای ما موظف بودند، نتوانستیم وثایق لازم را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: لذا یکی از سیاست‌های اصلی ما کاهش این بدهی‌ها است.

نامزد شهرداری تهران بیان کرد: شهر ما مملو از نقایص است و در کنار آن ظرفیت‌های بی نظیری دارد. بنده ناظر به همه اجزا فعال شهری برنامه‌ریزی می‌کنم لذا بحث خانواده، سلامت، آموزش همگانی و غیره بسیار برای ما اهمیت دارد.

زاکانی تشریح کرد: یک ایده کلی داریم که بر اساس آن بر مدار نخبگان محلی طرفیت تصمیم سازی را احیا کنیم و سراهای محله می‌تواند به قرارگاه این نخبگان تبدیل شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۴۹ که اولین فوتی در بهشت زهرا دفن شد تاکنون سه مرتبه این مکان توسعه یافته و بنا بر قولی ظرفیت این آرامستان تا دو سال آینده تکمیل می‌شود و برنامه ما این است که تنوع آرامستان داشته باشیم. ۳۰ هزار شهید در بهشت زهرا هستند و این مکان باید به یک کانون فرهنگی شهر تبدیل شود.

وی افزود: اولویت اول ما ظرفیت‌های داخلی شهرداری است و سه ویژگی سلامت و تعهد، تخصص و توانمندی را برای انتخاب مدیران در نظر خواهیم گرفت. شناخت و دسته بندی و رشد و ارتقا عناصر فعلی شهرداری از ضروریات است.

زاکانی درباره بودجه گفت: باید با ایجاد تسهیلات دقیق شهر را فعال کنیم در غیر این صورت تزریق پول تنها مسکن خواهد بود. البته شهرداری حق و حقوقی نیز دارد که همیشه به آن ظلم شده است. به علاوه تهران اسم پر رنگی دارد اما نیازهای آن نیز زیاد است لذا همراه کردن مسئولان کشور منجر به دریافت حق و حقوق شهرداری می‌شود.

نامزد شهرداری تهران عنوان کرد: در حال حاضر ۴۸۴ پروژه نیمه تمام در شهر داریم که ظرفیت‌های بسیاری را برای شهر ایجاد خواهند کرد. انضباط مالی تیز بسیار اهمیت دارد چرا که شهر بسیار گران در حال اداره شدن است.

زاکانی با اشاره بر حمل و نقل عمومی اظهار داشت: از زیرساخت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم بخشی از مشکلات حل می‌شود. خط ۶ و ۷، ۲۱ ایستگاه نیمه تمام دارد که راه اندازی این ایستگاه‌ها امکان ایجاد ظرفیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. البته این کار یک شبه نیست.

وی افزود: باید ظرفیت‌های اجتماعی را برای زنان ایجاد کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم متأسفانه در برخی موارد به بهانه خانواده از ظرفیت زنان استفاده نشده و بالعکس لذا باید در این زمینه به یک نقطه وسط و مناسب برسیم.

زاکانی درباره مبارزه با فساد عنوان کرد: براساس پیمایش سال ۹۹ از شهروندان، مبارزه با فشار یکی از مطالبات شهروندان بود. یکی از روش‌ها در این زمینه تسهیل روال‌ها، هوشمندسازی کردن امور، آگاه سازی مردم از حق و حقوق خود، برخورد با مفسدان دارای قدرت ویژه است.

نامزد شهرداری تهران بیان کرد: باید برای هر محله یک چارچوب در نظر بگیریم و با کمک نخبگان شاخص‌های محلات را بررسی کنیم.

نامزد شهرداری تهران اطهار داشت: به سرعت باید قرارگاه آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کنیم. ما ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و باید با کمک همه دستگاه‌ها با محوریت شهرداری نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم.

زاکانی تاکید کرد: هرچه بتوانیم حوزه بانوان را تقویت خواهیم کرد.

منبع: مهر

330135