راهیابی۶ دانش آموز زنجانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی کشوری

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از راهیابی ۶ نفر از دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی ۲ دوره دوم شهر زنجان به مرحله نهایی المپیادهای علمی کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.
تصویر راهیابی۶ دانش آموز زنجانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی کشوری

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از راهیابی ۶ نفر از دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی ۲ دوره دوم شهر زنجان به مرحله نهایی المپیادهای علمی کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.

وی افزود: این دانش آموزان در رشته های ریاضی، جغرافیا، ادبی، زیست شناسی و شیمی موفق به کسب رتبه قبولی در مرحله دوم این المپیادها شدند و به اردوی تابستانی این آزمون ها راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: اسامی دانش آموزان راه یافته به مرحله نهایی المپیاد را آرین قاسملو رشته زیست شناسی، آرین کرمی رشته شیمی، حسین تیموری رشته شیمی، محمدمهدی زارعی رشته ادبی، امیر رضا شریفی رشته جغرافی و امیر رضا تمجیدی رشته ریاضی ذکر کرد.

مظفری یادآوری کرد: این دانش آموزان در صورت پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این دوره ها به مسابقات جهانی رشته های اعلامی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان زنجانی در کنکور سراسری امسال نیز خوش درخشیدند، اضافه کرد: در کنکور امسال " سیدسپهر فرندی" از زنجان رتبه اول گروه هنر، " امیرمهدی زلفی" از ابهر رتبه اول گروه علوم‌انسانی و "سحر محمدی" از زنجان در جایگاه هفتم گروه انسانی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های استراتژیک نظام، عدالت آموزشی است که در سند تحول نیز یکی از راهبردهای اصلی بسط و گسترش این موضوع مهم است.

وی اظهار داشت: درواقع یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی و پویا و توسعه‌ یافته دستیابی به عدالت، هم به معنای عام آن و هم به معنای خاص آن است، زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

به گفته مظفری، وقتی عدالت آموزشی در یک سیستم آموزشی حاکم باشد فرهنگ آن جامعه متوازن و پایدار خواهد بود و در بستر این فرهنگ متوازن بالندگی فکری، اقتصادی، سیاسی و آموزشی رشد می کند.

منبع: ایرنا

330025