تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه؛

2هزار مددجو از آموزش‌های مهارتی رایگان بهره‌مند شده‌اند

طاهری اصلی ترین آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان را در زمینه های خدماتی، صنایع دستی و دامپروری اعلام کرده و تصریح کرد: مددجویان پس از کسب مهارت های فنی به منظور ورود به بازار کار از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بهره مند می شوند
تصویر 2هزار مددجو از آموزش‌های مهارتی رایگان بهره‌مند شده‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه، از تحقق ۳۱ درصدی برنامه آموزش و مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۳ مددجو در استان از آموزش‌های مهارتی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

رضا طاهری روز شنبه در گفت و گویی یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد را توانمند سازی مددجویان زیرپوشش با آموزش های رایگان فنی و حرفه ای اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های این نهاد در سال ۱۴۰۰، پیش بینی می شود ۶ هزار و ۵۹۰ نفر از مددجویان استان آموزش های مهارتی را کسب کنند.

او گفت: مددجویان در دوره های آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای لازم را برای ورود به بازار کار در سه دوره مقدماتی، مهارت آموزی و پایدارسازی کسب می کنند.

طاهری اصلی ترین آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان را در زمینه های خدماتی، صنایع دستی و دامپروری اعلام کرد و تصریح کرد: مددجویان پس از کسب مهارت های فنی به منظور ورود به بازار کار از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بهره مند می شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی پایدار برای مددجویان کرمانشاهی با اجرای طرح راهبران شغلی طی سال های ۹۸، ۹۹ و چهار ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

طاهری گفت: این نهاد به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار مددجویی از توانایی، دانش و مهارت کارآفرینان برتر در قالب طرح راهبران شغلی بهره می گیرد.

طاهری با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ راهبر در زمینه های گوناگون شغلی با کمیته امداد استان کرمانشاه همکاری می کنند، افزود: محصولات تولیدی در طرح راهبران شغلی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار و توانایی رقابت در بازار را دارا است.

گفتنی است کمیته امداد کرمانشاه در زمینه اشتغالزایی مددجویان در چند سال اخیر رتبه های اول تا سوم کشوری کسب کرده است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار در قالب ۸۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

منبع :ایرنا

329816