افرایش 59 درصدی کمک سمنانی‌ها در طرح ایتام و محسنین

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از افرایش 59 درصدی کمک سمنانی‌ها در طرح ایتام و محسنین خبر داد.
تصویر افرایش 59 درصدی کمک سمنانی‌ها در طرح ایتام و محسنین

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید رضا رجب زاده روز شنبه به رسانه ها افزود: کمیته امداد استان سمنان در تعداد ایتام و محسنین فاقد حامی بهار امسال رتبه اول کشوری را کسب کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به میزان کمک های اکرام ایتام و محسنین استان در سه ماه نخست امسال، تصریح کرد: حامیان در این مدت ۶ میلیارد ۱۴۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی ادامه داد: میزان کمک های اکرام ایتام و محسنین استان سمنان در سه ماهه نخست سال گذشته سه میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان بود که بر این اساس با رشد ۵۹ درصدی در سال جاری همراه شد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۴۰ یتیم و ۲ هزار و ۷۶۷ فرزند محسنین از حمایت حامیان خود بهره مند می شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اهتمام کمیته امداد در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان، خاطرنشان کرد: افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی، استفاده از روش های مجازی، از مهم ترین برنامه های کمیته امداد استان برای حمایت از ایتام و محسنین است.

رجب‌زاده یادآور شد: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمان ،تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر به اجرا می‌شود.

وی افزود: افراد خیر، به عنوان فرزند معنوی، با تعهدات مادی در حد توان خود، در این فریضه خیر مشارکت می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: از سال ۹۰ به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی به فرزندان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار، طرح محسنین اجرا می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به روش های کمک به ایتام و محسنین، بیان کرد: پرداخت اینترنتی از طریق نشانی www. Emdad.ir، همچنین ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳ برای جذب حامی مهیا شده است.

منبع:ایرنا

329722