در المپیک توکیو؛

روزی که می‌شد با کشتی‌گیران شیرین شود

کشتی‌گیران آزاد کار ایران دور از انتظار از یک کشتی‌گیر المپیکی ظاهر شدند و یزدانی حساب شده پیش رفت اما تیلور ۶ دانگ تر بود و قطعا میدان فینال المپیک را کسی که هوشیار تر باشد فتح می‌کند.
تصویر روزی که می‌شد با کشتی‌گیران شیرین شود

به گزارش سایت خبری پرسون، روز سوم مسابقات کشتی آزاد المپیک توکیو را با آتش‌بازی امیر حسین زارع شروع کردیم ولی طولی نکشید مصطفی حسین‌خانی بعد از چند دقیقه کام‌مان را با ناکامی مقابل کایل داک تلخ کرد و بعد از باخت کایل داک مقابل کشتی‌گیر بلاروس، حسین‌خانی گذری کوتاه بر آسمان توکیو داشته باشد و حذف شود.

در جدال های دیدنی امیر حسین زارع در گام اول توانست کشتی‌گیر اوکراین را با نتیجه ۷ بر صفر از سالن ماکوهاری بیرون کند و در کشتی دوم خود با نتیجه ۱۳ بر ۲ کشتی‌گیر کوزوو را نخ‌پیچ کرد تا در دیدار نیمه نهایی مقابل پتروشویلی مار زخمی گرجستان قرار بگیرد، در حالی که تایم اول را خیلی خوب و حساب‌شده پیش رفت تا شویلی را شکست دهد ولی در نبرد دوم شویلی با تاکتیکی جدید زارع را اسیر حملات خود کرد و از نظر روحی بر امیر حسین زارع پیشی گرفت، در نهایت با نتیجه ۶ بر ۳ زارع را شکست داد و زارع ما راهی دیدار رده بندی شد.
امیر حسین زارع فردا ساعت ۱۳:۴۵ باید برای کسب مدال برنز روی تشک برود.

اما در وزن ۵۷ کیلوگرم که رضا اطری در مقابل آمریکا نتوانست انتظارات رو برآورده کند و دور تر از جایگاه یک کشتی‌گیر المپیکی ۹ بر یک کشتی خود را واگذار کرد تا نتواند سهمی از سکوهای المپیک داشته باشد.

اما کاپیتان بلند آوازه تیم ملی کشتی آزاد ایران خیلی خوب و حساب‌ شده در مقابل دیوید تیلور عمل کرد ولی در ثانیه‌های پایانی در یک چشم بر هم زدن نتیجه را ۴ بر ۳ واگذار کرد تا علیرغم شایستگی کسب مدال طلا، مدال نقره المپیک را کسب کند.
اما باید بدانیم که فینال المپیک فقط جای ۶دانگ‌ها است و کسی برنده می‌شود که ۶دانگ‌تر باشد و اینجا هم تیلور آمریکایی گوی سبقت را ربود و طلا را به آمریکا برد.

مصطفی ساجدی

329588