روز شیرین کشتی ایران در توکیو رقم خورد

صبح روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد و روز پایانی کشتی فرنگی المپیک توکیو را با نمایش قدرتمند حسن یزدانی دلاور کشتی ایران شروع کردیم.
تصویر روز شیرین کشتی ایران در توکیو رقم خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن یزدانی در آغاز ورودش به سالن کشتی ماکوهاری توکیو با گام‌هایی محکم و استوار لرزه بر ستون‌های میعادگاه جدال دانه درشت‌های کشتی دنیا انداخت تا در نبرد اول برای روشن کردن موتور خود روی تشک برود، شاپیف قزاقستانی اولین قربانی یزدانی بود که با نتیجه ۱۱ بر ۲ وی را گره زد و کامی تلخ جز شکست عایدش نشد.

بولدوزر کشتی ایران همچنانی که تیلور آمریکایی با برد یک‌طرفه از حریفان خود در گروه هموار مقابل جولان می‌داد، کشتی‌گیر سوئیس را قربانی دوم این میدان بزرگ کرد و در ادمه وی را ذبح کرد تا خط و نشانی معنا دار را به رخ زرد چرده آمریکایی بکشد و راهی ماقبل فینال شود.

افتخار کشتی آزاد ایران در حالی که باید ماقبل فینال را با شاگرد تربیت شده جامبولا تدیف مغز متفکر و کامپیوتر کشتی روس برگزار می‌کرد برنامه ای محتاطانه را برای حضوری قدرتمند تر در فینال پیش گرفت تا بیش از حد در معرض دید آنالیزور های آمریکایی نباشد و آرتور نایفون‌اف روس را در ثانیه های پایانی ۷ بر یک راهی دیدار رده‌بندی کند و انتقام شکست اطری را در مقابل روس بگیرد، تا که جامبولای مغرور روس نتواند تمام قد غرور خود را به رخ روس‌کش قهار ایرانی بکشد و بر وی دیکته کرد اگر می‌خواهد در مقابل ایران جولان بدهد باید ۸۶ کیلوی خود را به بولدوزر دیار پهلوانان باج بدهد و به این ترتیب حسن یزدانی فینالیست شد و فردا راس ساعت ۱۳:۴۵ باید فینال را برابر دیوید تیلور آمریکایی برگزار کند.

در نبرد دوم روز نخست کشتی آزاد المپیک توکیو رضا اطری را داشتیم که علیرغم اولین تجربه اش در المپیک خیلی خوب، حساب‌شده، هوشیار ظاهر شد.
رضا اطری در قدم اول مقابل کشتی‌گیر جوان ترکیه قرار گرفت تا در جدالی نفس‌گیر و حساس در حالی که نفس‌ها را در سینه حبس کرده بود در یک کش و قوص هوشمندانه این جوان پوست گندمی ترک را ۳ بر ۲ شکست دهد.
اطری سبک‌بال گام دوم را در حالی که برای یک‌چهارم المپیک گام برمی‌داشت، مقابل کشتی‌گیر مغولستان جدالی دیدنی را به نمایش گذاشت و نشان داد می‌تواند در پیچ و خم کشتی با هوشیاری بیشتری سالم بیرون بیاید و با نتیجه ۵ بر یک وی را روانه صف انتظار رده بندی کرد.

رضا اطری در دیدار ماقبل فینال مقابل زائور اوگویوف قرار گرفت و باید به خوبی فرامی‌گرفت که در مقابل روس اشتباه کردن یعنی پوئن تقدیم کردن ولی در عدم تصمیم‌گیری‌های اشتباهی که شاید می‌توان گفت تحت تاثیر نام روس قرار گرفته بود در حالی که می‌توانست این روس را شکست دهد ولی متاسفانه نتیجه‌ای جز شکست ۸ بر ۳ را برای‌مان در بر نداشت تا راهی دیدار رده‌بندی شد تا فردا ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه برای کسب مدال برنز مقابل کشتی‌گیر برنده آمریکا و ازبکستان قرار بگیرد.

اما گل کشتی های امروز میدان جنگ گرایی در مقابل کشتی‌گیر بدبدن اوکراینی بود که این حریف چغر حتی نتوانست یک امتیاز فنی از محمدرضا گرایی ما بگیرد و تنها با عدم تایید اعتراض مربیان ایران یک امتیاز را در اندوخته خود انداخت و گرایی ما با جسارت، جنگندگی، غیرت، شجاعت و اجرای فنون بکر توانست این کشتی‌گیر اوکراینی را با نتیجه ۸ بر یک در فینال المپیک ۱+۲۰۲۰ توکیو ناکام از طلا کند و شکست دهد تا مدال طلای المپیک را به نام ایران ثبت کند و پایان مسابقات کشتی فرنگی المپیک را با سرود ملی ایران اعلام کند.

مصطفی ساجدی

329321